Albert Heijn start nieuw beloningssysteem vaste klanten


Supermarkt – Albert Heijn gaat de vaste klanten binnen een paar weken extra belonen. De trouwe klanten krijgen extra bonusaanbiedingen per mail toegestuurd. Bovendien kunnen vaste klanten een hogere korting krijgen dan niet-vaste klanten. Dit bevestigen bedrijfsleiders binnen AH. Het belonen van vaste klanten was altijd een heikel punt binnen de supermarktketen. AH was bang dat het belonen van vaste klanten zou leiden tot een gevoel van rechtsongelijkheid bij die klanten die incidenteel supermarkten bezoeken. Het belonen van vaste klanten geldt ook voor de AH to go-vestigingen. Een woordvoerder van Albert Heijn wil de uitspraken van de bedrijfsleiders niet bevestigen. Toelichting wil het bedrijf sowieso niet geven, behalve dat Albert Heijn in 2012 al heeft aangeven te willen starten met het belonen van vaste klanten, alleen dat toen heeft uitgesteld. Eigen bedrijfsleiders geven nu aan dat de eerste persoonlijke mailtjes met ‘een paar weken’ worden verstuurd. Supermarkten hebben als gevolg van druk op de consumentenbestedingen momenteel meer te maken met klanten die uitsluitend de aanbiedingen aflopen. De bonuskaart vormt een belangrijk onderdeel van het beloningssysteem. Vandaar ook dat in de radiocommercials de consument nu al steeds attent wordt gemaakt dat de aanbieding uitsluitend gelden op vertoon van de bonuskaart. Tot nu toe kreeg iedere klant dezelfde aanbiedingen. Via de meer ‘persoonlijke bonuskaart’ gaat AH bijhouden waar de interesse van de klant ligt. Op die manier kunnen de aanbiedingen aangepast worden aan de behoeften van de klant. Albert Heijn is zo ook in staat om de vaste klanten extra te belonen. Kortingen op persoonlijke aanbiedingen kunnen bijvoorbeeld hoger worden dan de gewone kortingen. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid