Albert Heijn start pilot ‘Brood van Gisteren’


Voedselverspilling - In 10 winkels van Albert Heijn in de regio Rotterdam start de supermarktketen vandaag een proef om voedselverspilling verder te verminderen, genaamd 'Brood van Gisteren'.

Brood dat gisteren vers in de winkel is aangeleverd en niet verkocht is op de dag zelf, wordt de volgende dag tot 11.00 uur voor een extra voordelige prijs verkocht. Een half brood kost 0,25 cent, een heel brood en een zak bolletjes 0,50 cent.

In de categorie brood en banket wordt relatief veel verspild, blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research (WUR) . Voor AH een belangrijke reden om met de pilot 'Brood van Gisteren' te starten. De pilot loopt 10 weken.

In 2020 heeft Albert Heijn 7% minder voedsel verspild dan in 2019 (van 5,6 ton naar 5,2 ton per miljoen euro verkocht voedsel). De ambitie van Albert Heijn is de helft minder voedselverspilling in 2030.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht


Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht


Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht



American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid