Albert Heijn Utrecht gaat meer horeca bedrijven


Albert Heijn aan het Neude in Utrecht

Formulenieuws – De recent geopende Albert Heijn aan de Neude in Utrecht gaat maaltijden verkopen die kunnen worden meegenomen door klanten voor thuis of ter plekke kunnen worden geconsumeerd. De keuken voor deze maaltijden is bereikbaar zonder dat de consument de winkel in hoeft.

Het foodserviceconcept in deze vorm is nieuw binnen Albert Heijn, meldt Distrifood. Eerdere initiatieven van de supermarktketen, zoals Deli Kitchen en AllerHande Keuken, tegenwoordig omgedoopt naar Albert Heijn Keuken, waren afdelingen op de supermarktvloer. De maaltijdafdeling in Utrecht is geplaatst voor de toegangspoortjes.

Meer locaties

Albert Heijn wil meer foodserviceafdelingen openen. Naast maaltijden bestaat het assortiment uit broodjes, salades en pizza’s. De afdeling lijkt in eerste instantie op het project AllerHande Kookt, de horecakeuken van waaruit verse maaltijden worden aan huis worden bezorgd in een deel van Amsterdam. Maar op de locatie aan het Neude kunnen klanten niet alleen afhalen, maar ook ter plekke de maaltijd gebruiken.

Horecadruk

Ook de recent geopende Jumbo city aan de buitenzijde van Hoog Catharijne biedt de mogelijkheid van ter plekke consumeren. Als studentenstad telt Utrecht relatief veel 1 en 2 persoonshuishoudingen. Bovendien heeft de stad veel dagjesmensen en forenzen. Veelal mensen die ook op zoek zijn naar gemak als het gaat om eten. Daarnaast ligt ook het overige horeca-aanbod relatief hoog in Utrecht. Zeker het gebied rondom Hoog Catharijne heeft de afgelopen jaren er veel horecalocaties bijgekregen en de horecadruk is er groot.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht


‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht

BP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak

Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.

Lees bericht

Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht


Timo Hoogeboom (ex-HAK) gekozen tot FoodManager van het Jaar

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Timo Hoogeboom, voormalig ceo van Hak, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Hoogeboom komt de titel volgens de jury toe vanwege de manier waarop hij Hak transformeerde van traditionele conservenfabrikant tot een modern foodbedrijf dat een voortrekkersrol speelt in de transitie naar een eetpatroon met minder of geen vlees en daarbij ook...

Lees bericht

Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid