Albron neemt De Buurtboer over


Overname - Albron heeft De Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches overgenomen van de beide oprichtsters. Albron versterkt hiermee haar portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk.

De overname is De Buurtboer maakt onderdeel uit van een bredere ambitie van Albron om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt.

De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Het bedrijf richt zich vanuit twee distributiecentra in Amsterdam en Rotterdam op het leveren van vers en lokaal geproduceerde bedrijfslunches via een abonnementsmodel. De Buurtboer koopt het verse assortiment in bij lokale en ambachtelijke leveranciers en heeft een bedrijfsmodel gericht op het tegengaan van voedselverspilling.

De belangrijkste doelgroep bestaat uit middelgrote bedrijven (10 – 200 medewerkers) in de Randstad, waarbij jonge, creatieve bedrijven de boventoon voeren. Voordat Covid-19 de markt verraste verzorgde De Buurtboer voor meer dan 250 klanten de lunch.

Zelfstandig

Gezien het specifieke karakter van de organisatie en de dienstverlening zal de Buurtboer binnen Albron zelfstandig blijven opereren. Mark Hartmans, Commercieel directeur Albron: “De Buurtboer is in 11 jaar tijd onder jonge, creatieve bedrijven in de Randstad een bekend merk geworden, met zeer hoge klanttevredenheid. Dat koesteren we en gaan we verder uitbouwen. Daarnaast voegen we met de Buurtboer een mooie betaalbare oplossing toe voor onze bestaande klanten. Dit gaat bijdragen aan het verder versterken van ons marktaandeel binnen de markt voor eten en drinken op het werk.”

Bron: Albron/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht



De broodtrommel verliest terrein in Nederland

Onderzoek -  De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.

Lees bericht

Overname Albron en Hutten succesvol afgerond

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

Lees bericht


Albron gaat gastbeleving bij Center Parcs verhogen

Leisure – Center Parcs en Albron hebben vandaag bekendgemaakt dat zij het contract verlengen tot 30 september 2035. Onderdeel van de afspraken is dat de komende jaren, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde horecaconcepten worden uitgerold. Eten en drinken op de vakantieparken moet mensen samenbrengen en laten genieten.

Lees bericht

Albron neemt bedrijfscateraar Hutten over

Overname - Albron is voornemens om branchegenoot Hutten over te nemen. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en versterken elkaars posities. De overname moet nog worden voorgelegd aan de Autoriteit Consument en Markt.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid