Albron neemt De Buurtboer over


Overname - Albron heeft De Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches overgenomen van de beide oprichtsters. Albron versterkt hiermee haar portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk.

De overname is De Buurtboer maakt onderdeel uit van een bredere ambitie van Albron om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt.

De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Het bedrijf richt zich vanuit twee distributiecentra in Amsterdam en Rotterdam op het leveren van vers en lokaal geproduceerde bedrijfslunches via een abonnementsmodel. De Buurtboer koopt het verse assortiment in bij lokale en ambachtelijke leveranciers en heeft een bedrijfsmodel gericht op het tegengaan van voedselverspilling.

De belangrijkste doelgroep bestaat uit middelgrote bedrijven (10 – 200 medewerkers) in de Randstad, waarbij jonge, creatieve bedrijven de boventoon voeren. Voordat Covid-19 de markt verraste verzorgde De Buurtboer voor meer dan 250 klanten de lunch.

Zelfstandig

Gezien het specifieke karakter van de organisatie en de dienstverlening zal de Buurtboer binnen Albron zelfstandig blijven opereren. Mark Hartmans, Commercieel directeur Albron: “De Buurtboer is in 11 jaar tijd onder jonge, creatieve bedrijven in de Randstad een bekend merk geworden, met zeer hoge klanttevredenheid. Dat koesteren we en gaan we verder uitbouwen. Daarnaast voegen we met de Buurtboer een mooie betaalbare oplossing toe voor onze bestaande klanten. Dit gaat bijdragen aan het verder versterken van ons marktaandeel binnen de markt voor eten en drinken op het werk.”

Bron: Albron/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





AH komt met Verspil-mij-niet zakje in strijd tegen verspilling

Formulenieuws – Naast een landelijke uitrol van het initiatief 'Brood van gisteren' tegen voedselverspilling, komt Albert Heijn met het Verspil-me-niet zakje en gaat de supermarktketen producten tegen de houdbaarheidsdatum ‘dynamisch afprijzen’. AH zet daarmee een volgende stap in de strijd tegen het verspillen van voedsel.

Lees bericht


60 miljoen boterhammen redden tijdens Verspillingsvrije Week

Actie – Wat zorgvuldiger omgaan met brood en broodproducten, kan in een week tijd 60 miljoen boterhammen besparen. Dat is ook de inzet van bakkers en supermarkten die meedoen aan de campagne van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling om broodverspilling onder consumenten te voorkomen, tijdens de nationale Verspillingsvrije Week van 7 tot en met 13 september.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid