‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’


De HEMA is met 32 procent van de Nederlanders die de keten het afgelopen jaar hebben bezocht voor koffie of lunch de de best bezochte keten in Nederland

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

De meerderheid (63%) van de volwassen Nederlanders bezocht in de afgelopen twaalf maanden minstens één koffiezaak of lunchroom. Dat zijn bijna 9,2 miljoen bezoekers. HEMA is de best bezochte keten in Nederland (32%). Een vijfde (20%) van de Nederlanders bezocht La Place. Bakker Bart (19%), Starbucks (19%) en Subway (12%) maken de top vijf compleet.

27% is afgehaald

Nederlanders nuttigen bijna driekwart (73%) van de bestellingen ter plaatse. Bezoekers van koffie- en lunchketens halen 27% van alle bestellingen af. Het consumentengedrag varieert per keten. Klanten van Coffeelovers, Brownies&downieS en Anne&Max consumeren hun bestelling vaak ter plaatse. Bezoekers van Dunkin’ halen voornamelijk bestellingen af.

Locatie

Twee derde (66%) van de bezoekers kiest voor een koffie- of lunchketen vanwege de ‘locatie’. De locatie is daarmee het vaakst genoemd van alle keuzeredenen en dus het belangrijkst wanneer het gaat om het aantrekken van bezoekers. ‘Gemak’ (59%) en ‘aanbod’ (56%) vormen eveneens belangrijke keuzeredenen.

Verantwoording

Multiscope is een online marktonderzoekbureau. Het bedrijf ondersteunt bedrijven en organisaties bij het nemen van beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in deze analyse komen uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. In het onderzoek zijn 4.996 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Subway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit

Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.

Lees bericht



La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht


Subway introduceert Signature Series in Nederland

Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.

Lees bericht

Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid