Albron wil volwaardige partner zijn op hightraffic-locaties


Leisure - Het buitenseizoen gaat starten. Strandpaviljoens bouwen hun locaties op en dierentuinen en attractieparken maken zich op voor het nieuwe seizoen. Zo ook horeca- en cateringbedrijf Albron dat mede door de opening van horeca op Keukenhof en het TT-circuit Assen, The Green House in Utrecht en brasserie De Restauratie op station Eindhoven zich ontwikkelt tot een volwaardige horecapartner op hightraffic-locaties. Het is de afgelopen jaren hard gegaan met Albron. Zoals zo veel cateraars zag ook Albron zich genoodzaakt een keuze te maken: of het speelveld verbreden, of meer specialisatie. Het bedrijf uit De Meern koos voor een transitietraject naar een volwaardig horecabedrijf. Met de positionering ‘horeca bedrijven onder het dak van een ander’ werden tal van activiteiten opgestart en verzorgd. Wat begon met het ombouwen en exploiteren van de horecalocaties binnen Center Parcs werd zo uitgebreid naar een portefeuille met tal van verschillende horeca-activiteiten op hightraffic-punten. Nieuw in dat rijtje wordt The Green House, een circulair horecapand dat met een aantal partners zich voor een periode van 15 jaar gaat vestigingen naast het Rabobank hoofdkantoor in Utrecht. Transitie Robert Visser van Albron geeft als directeur Horeca & Hospitality leiding aan de nieuwe locaties en ziet de transitie die Albron heeft doorgemaakt. “We kijken tegenwoordig naar alle locaties waar veel mensen samenkomen, waaronder shoppingmalls-, maar ook vele andere ‘on the move’-locaties o.a. in stedelijke gebieden (zgn. High street hubs)” Met de recent geopende locaties zoals De Restauratie op station Eindhoven, Keukenhof en The Green House en de geplande horecalocaties op het outletcenter in Bataviastad laat Visser zien dat het ook geen loze woorden zijn. “Overal waar mensen nu en in de toekomst samenkomen willen we relevant zijn. Maar ook op die plekken waar mensen onderweg zijn, of waar we mensen zelf op de been moeten brengen. We zijn de afgelopen jaren zo verbreed en als speler zo landelijk actief dat we onze rol willen oppakken en stappen vooruit willen zetten als bedrijf naar de hightrafficmarkt. Inmiddels hebben wij bijvoorbeeld ook al bijna 10 Starbucks locaties op verschillende plekken in Nederland” Vraag is dan legitiem of Albron daarmee niet ook een interessante speler wordt voor de concessies van NS Stations? Zoals bekend heeft NS Station een aantal formules in de etalage staan met als doelstelling daarvoor geschikte partijen te vinden. Een van die partijen is HMSHost, maar voor de rest is NS Stations daar uiterst terughoudend over en spreekt alleen van ‘goede belangstelling uit binnen- en buitenland’. Ook Visser laat zich niet verleiden en meldt alleen dat Albron duidelijke ambities heeft op een aantal focusgebieden. De Restauratie Toch heeft Albron met de deze maand geopende Café & Brasserie De Restauratie op het station van Eindhoven nu ook een voet tussen de deur bij NS Station. De locatie laat zien waar Albron tegenwoordig staat als ontwikkelaar van horecaconcepten. In dat opzicht heeft Vermaat er op de thuismarkt een duidelijke concurrent bijgekregen. De Restauratie is ingericht met respect voor de geschiedenis van Eindhoven, dat in vervlogen tijden een bakermat was van nijverheid en de maakindustrie. De locatie wil de verhalen vertellen die bij die tijd horen. Visser: “Daarom producten van brood- en banketbakkerij Renders, die in 1944 startte en spraakmakend was vanwege een destijds unieke chocoladebollenautomaat. Diezelfde bollen worden door de derde generatie ‘bakker Koen’ nog steeds gemaakt, alleen vindt de gast die niet meer in de automaat maar op de menukaart en nu dagvers te bestellen.” Verder zijn lokale helden terug te vinden zoals de worstenbroodjes van Houben, bier uit een lokale brouwerij, hammen en worstensoorten van Van Pas en een uitgebreid assortiment azijnen van Ediks, een onderdeel van Verstegen, met azijnen die geen azijn mogen heten, puur vanwege het feit dat zij een te lage zuurgraad hebben. Maar ook aandacht voor duurzaamheidsaspecten als verspilling door de soepen aan te bieden van de Verspillingsfabriek in Veghel, een initiatief van cateraar Bob Hutten. Good Food Albron ontwikkelt ook nieuwe horeca in Bataviastad. Naast het inrichten van een trendy fashion brasserie & café wordt er ook een nieuwe Starbucks neergezet, de populaire Amerikaanse koffieformule waarvoor ook Albron een licentie heeft. En met de inzet van deze zogenaamde ‘branded concepts’wil Visser in de toekomst meer gaan samenwerken. Visser: “We willen binnen vijf jaar een solide positie bereiken binnen de hightraffic markt. We hebben daarvoor de kennis in huis, de mensen en de financiële slagkracht om door te pakken. Soms hoor ik wel eens mensen zeggen dat we een totaalleverancier zijn geworden door de deal met Facilicom, maar dat doet geen recht aan waar wij als bedrijf mee bezig zijn, namelijk op duizend verschillende horecalocaties in het land elke dag 250.000 transacties succesvol verzorgen. Hierin volop aandacht voor de ontwikkeling bij de consument die meer op zoek is naar goede en verantwoorde voeding. Dit geldt voor restaurants, maar zeker ook voor impuls horeca. Fast good in plaats van fast food”, besluit Visser. Bron: @FoodClicks Leisure - Het buitenseizoen gaat starten. Strandpaviljoens bouwen hun locaties op en dierentuinen en attractieparken maken zich op voor het nieuwe seizoen. Zo ook horeca- en cateringbedrijf Albron dat mede door de opening van horeca op Keukenhof en het TT-circuit Assen, The Green House in Utrecht en brasserie De Restauratie op station Eindhoven zich ontwikkelt tot een volwaardige horecapartner op hightraffic-locaties. Het is de afgelopen jaren hard gegaan met Albron. Zoals zo veel cateraars zag ook Albron zich genoodzaakt een keuze te maken: of het speelveld verbreden, of meer specialisatie. Het bedrijf uit De Meern koos voor een transitietraject naar een volwaardig horecabedrijf. Met de positionering ‘horeca bedrijven onder het dak van een ander’ werden tal van activiteiten opgestart en verzorgd. Wat begon met het ombouwen en exploiteren van de horecalocaties binnen Center Parcs werd zo uitgebreid naar een portefeuille met tal van verschillende horeca-activiteiten op hightraffic-punten. Nieuw in dat rijtje wordt The Green House, een circulair horecapand dat met een aantal partners zich voor een periode van 15 jaar gaat vestigingen naast het Rabobank hoofdkantoor in Utrecht. Transitie Robert Visser van Albron geeft als directeur Horeca & Hospitality leiding aan de nieuwe locaties en ziet de transitie die Albron heeft doorgemaakt. “We kijken tegenwoordig naar alle locaties waar veel mensen samenkomen, waaronder shoppingmalls-, maar ook vele andere ‘on the move’-locaties o.a. in stedelijke gebieden (zgn. High street hubs)” Met de recent geopende locaties zoals De Restauratie op station Eindhoven, Keukenhof en The Green House en de geplande horecalocaties op het outletcenter in Bataviastad laat Visser zien dat het ook geen loze woorden zijn. “Overal waar mensen nu en in de toekomst samenkomen willen we relevant zijn. Maar ook op die plekken waar mensen onderweg zijn, of waar we mensen zelf op de been moeten brengen. We zijn de afgelopen jaren zo verbreed en als speler zo landelijk actief dat we onze rol willen oppakken en stappen vooruit willen zetten als bedrijf naar de hightrafficmarkt. Inmiddels hebben wij bijvoorbeeld ook al bijna 10 Starbucks locaties op verschillende plekken in Nederland” Vraag is dan legitiem of Albron daarmee niet ook een interessante speler wordt voor de concessies van NS Stations? Zoals bekend heeft NS Station een aantal formules in de etalage staan met als doelstelling daarvoor geschikte partijen te vinden. Een van die partijen is HMSHost, maar voor de rest is NS Stations daar uiterst terughoudend over en spreekt alleen van ‘goede belangstelling uit binnen- en buitenland’. Ook Visser laat zich niet verleiden en meldt alleen dat Albron duidelijke ambities heeft op een aantal focusgebieden. De Restauratie Toch heeft Albron met de deze maand geopende Café & Brasserie De Restauratie op het station van Eindhoven nu ook een voet tussen de deur bij NS Station. De locatie laat zien waar Albron tegenwoordig staat als ontwikkelaar van horecaconcepten. In dat opzicht heeft Vermaat er op de thuismarkt een duidelijke concurrent bijgekregen. De Restauratie is ingericht met respect voor de geschiedenis van Eindhoven, dat in vervlogen tijden een bakermat was van nijverheid en de maakindustrie. De locatie wil de verhalen vertellen die bij die tijd horen. Visser: “Daarom producten van brood- en banketbakkerij Renders, die in 1944 startte en spraakmakend was vanwege een destijds unieke chocoladebollenautomaat. Diezelfde bollen worden door de derde generatie ‘bakker Koen’ nog steeds gemaakt, alleen vindt de gast die niet meer in de automaat maar op de menukaart en nu dagvers te bestellen.” Verder zijn lokale helden terug te vinden zoals de worstenbroodjes van Houben, bier uit een lokale brouwerij, hammen en worstensoorten van Van Pas en een uitgebreid assortiment azijnen van Ediks, een onderdeel van Verstegen, met azijnen die geen azijn mogen heten, puur vanwege het feit dat zij een te lage zuurgraad hebben. Maar ook aandacht voor duurzaamheidsaspecten als verspilling door de soepen aan te bieden van de Verspillingsfabriek in Veghel, een initiatief van cateraar Bob Hutten. Good Food Albron ontwikkelt ook nieuwe horeca in Bataviastad. Naast het inrichten van een trendy fashion brasserie & café wordt er ook een nieuwe Starbucks neergezet, de populaire Amerikaanse koffieformule waarvoor ook Albron een licentie heeft. En met de inzet van deze zogenaamde ‘branded concepts’wil Visser in de toekomst meer gaan samenwerken. Visser: “We willen binnen vijf jaar een solide positie bereiken binnen de hightraffic markt. We hebben daarvoor de kennis in huis, de mensen en de financiële slagkracht om door te pakken. Soms hoor ik wel eens mensen zeggen dat we een totaalleverancier zijn geworden door de deal met Facilicom, maar dat doet geen recht aan waar wij als bedrijf mee bezig zijn, namelijk op duizend verschillende horecalocaties in het land elke dag 250.000 transacties succesvol verzorgen. Hierin volop aandacht voor de ontwikkeling bij de consument die meer op zoek is naar goede en verantwoorde voeding. Dit geldt voor restaurants, maar zeker ook voor impuls horeca. Fast good in plaats van fast food”, besluit Visser. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid