ALDI publiceert haar eerste maatschappelijk jaarverslag


Supermarkt - Voor het eerst publiceert de ondernemingsgroep ALDI Nord vandaag een internationaal maatschappelijk jaarverslag. ALDI geeft in het rapport heldere uitleg over de huidige status en de perspectieven voor verduurzaming. Het verslag is opgesteld volgens de G4-richtlijnen van het wereldwijd erkende Global Reporting Initiative (GRI). De publicatie van het maatschappelijk jaarverslag markeert een mijlpaal en is tegelijkertijd het vertrekpunt voor verdere verduurzaming en de dialoog met stakeholders. In het internationale verslag worden ook de activiteiten van individuele landen toegelicht, zo ook van ALDI in Nederland. Het verslag geeft inzicht in zaken als sociale en milieuaspecten in de productieketen, dierenwelzijn, transparante etiketinformatie en traceerbaarheid van producten, de waardering van medewerkers en maatregelen ter bescherming van klimaat en milieu. Zo heeft ALDI Nederland in 2015 haar biologische assortiment verder uitgebreid en een assortiment Fairtrade producten onder haar eigen internationale merk FAIR geïntroduceerd. Daarnaast is voor diverse grondstoffen zoals vis, cacao en palmolie inkoopbeleid ontwikkeld en verduurzaming gerealiseerd. Ook op het gebied van dierenwelzijn heeft ALDI Nederland forse stappen gezet. ALDI is een samenwerkingsverband aangegaan met de Dierenbescherming en voert vanaf begin 2016 het Beter Leven keurmerk op haar producten. Bron: Aldi Nord Supermarkt - Voor het eerst publiceert de ondernemingsgroep ALDI Nord vandaag een internationaal maatschappelijk jaarverslag. ALDI geeft in het rapport heldere uitleg over de huidige status en de perspectieven voor verduurzaming. Het verslag is opgesteld volgens de G4-richtlijnen van het wereldwijd erkende Global Reporting Initiative (GRI). De publicatie van het maatschappelijk jaarverslag markeert een mijlpaal en is tegelijkertijd het vertrekpunt voor verdere verduurzaming en de dialoog met stakeholders. In het internationale verslag worden ook de activiteiten van individuele landen toegelicht, zo ook van ALDI in Nederland. Het verslag geeft inzicht in zaken als sociale en milieuaspecten in de productieketen, dierenwelzijn, transparante etiketinformatie en traceerbaarheid van producten, de waardering van medewerkers en maatregelen ter bescherming van klimaat en milieu. Zo heeft ALDI Nederland in 2015 haar biologische assortiment verder uitgebreid en een assortiment Fairtrade producten onder haar eigen internationale merk FAIR geïntroduceerd. Daarnaast is voor diverse grondstoffen zoals vis, cacao en palmolie inkoopbeleid ontwikkeld en verduurzaming gerealiseerd. Ook op het gebied van dierenwelzijn heeft ALDI Nederland forse stappen gezet. ALDI is een samenwerkingsverband aangegaan met de Dierenbescherming en voert vanaf begin 2016 het Beter Leven keurmerk op haar producten. Bron: Aldi Nord

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kipster gaat dankzij Lidl van drie naar tien Kipsterstallen

Formulenieuws - Lidl en Kipster hebben in Barneveld officieel de derde Kipsterstal geopend. Bij die gelegenheid is tevens gesproken over het uitbreiden van het aantal stallen naar tien. Ook lanceerde Lidl een nieuw product: het Kipster-brood. De akkers waar het graan groeit worden bemest met Kipster kippenmest. Hiermee is de Kipster kringloop gesloten.

Lees bericht


Giftclub opent 8 nieuwe winkels in half jaar tijd

Formulenieuws - De Giftclub opende eind juni en begin juli drie nieuwe franchise Giftclub winkels in IJsselstein, Kloosterzande en Hengelo. Eerder dit jaar opende al vijf andere Giftclubs hun deuren. Zeven locaties worden gerund door supermarktondernemers, die per 1 juli in hun supermarkt moesten stoppen met de verkoop van tabak.

Lees bericht


Samenwerking HEMA en La Place eindigt in augustus

Formulenieuws – De La Place restaurants in de HEMA locaties in Hilversum en Alkmaar zullen per week 33 en 34 hun deuren sluiten. De sluiting in de eerste helft van augustus is het gevolg van de voorgenomen verzelfstandiging van La Place. De La Place-producten blijven wel beschikbaar voor de klanten van Jumbo. Ook de verskeukens bij de Jumbo supermarkten blijven in hun huidige...

Lees bericht


Mark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen

Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.

Lees bericht

Restaurantketen La Place verder als zelfstandige organisatie

Formulenieuws – Het hing al een tijdje in de lucht, maar maandag is bekendgemaakt dat La Place, onderdeel van Jumbo, verder gaat als zelfstandige organisatie. Na een strategische heroverweging heeft Koninklijke Jumbo Food Groep de intentie om de activiteiten van de foodserviceformule onder te brengen in een zelfstandige joint venture met Koninklijke Jumbo Food Groep en Vermaat als beoogd aandeelhouders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid