Aldi stopt als eerste supermarkt met verkoop van energy drinks aan kinderen


Supermarkt – Aldi doet als eerste Nederlandse supermarkt de verkoop van energy drinks aan kinderen in de ban. Vanaf 1 oktober gaat de supermarkt drankjes niet meer verkopen aan kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. In geval van twijfel over de leeftijd wordt kinderen gevraagd zich te legitimeren. Daarnaast gaat Aldi de klanten bij het winkelschap informeren over de mogelijke ongewenste effecten van energy drinks. Marjon Bachra, directeur Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) is positief over de stap van Aldi: ‘Energy drinks hebben een enorme aantrekkingskracht op kinderen. Terwijl we ervanuit kunnen gaan dat het -zeker gezien het hoge suikergehalte- geen gezonde keuze is.’ Het JOGG hoopt dat meer supermarkten het voorbeeld van Aldi gaan volgen. Het besluit ligt in lijn met de visie van Aldi op gezondheid. Nadie Winde, manager Corporate Responsibility bij Aldi: ‘De bezorgdheid in de samenleving over de consumptie van energy drinks door kinderen neemt toe. Wij willen hierin onze verantwoordelijkheid nemen.’ Maatschappelijke discussie Energy drinks bevatten veel suiker en cafeïne. In de maatschappij gaan steeds meer stemmen op om de consumptie van de drankjes door kinderen te beperken. Het Voedingscentrum raadt het gebruik ervan door kinderen onder de 13 jaar af. @FoodClicks meldde al eerder dat ook steeds meer cateraars op scholen de energydrinks in de ban doen, al dan niet vrijwillig of op advies van schoolbesturen en ouderraden. Bron: @FoodClicks Supermarkt – Aldi doet als eerste Nederlandse supermarkt de verkoop van energy drinks aan kinderen in de ban. Vanaf 1 oktober gaat de supermarkt drankjes niet meer verkopen aan kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. In geval van twijfel over de leeftijd wordt kinderen gevraagd zich te legitimeren. Daarnaast gaat Aldi de klanten bij het winkelschap informeren over de mogelijke ongewenste effecten van energy drinks. Marjon Bachra, directeur Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) is positief over de stap van Aldi: ‘Energy drinks hebben een enorme aantrekkingskracht op kinderen. Terwijl we ervanuit kunnen gaan dat het -zeker gezien het hoge suikergehalte- geen gezonde keuze is.’ Het JOGG hoopt dat meer supermarkten het voorbeeld van Aldi gaan volgen. Het besluit ligt in lijn met de visie van Aldi op gezondheid. Nadie Winde, manager Corporate Responsibility bij Aldi: ‘De bezorgdheid in de samenleving over de consumptie van energy drinks door kinderen neemt toe. Wij willen hierin onze verantwoordelijkheid nemen.’ Maatschappelijke discussie Energy drinks bevatten veel suiker en cafeïne. In de maatschappij gaan steeds meer stemmen op om de consumptie van de drankjes door kinderen te beperken. Het Voedingscentrum raadt het gebruik ervan door kinderen onder de 13 jaar af. @FoodClicks meldde al eerder dat ook steeds meer cateraars op scholen de energydrinks in de ban doen, al dan niet vrijwillig of op advies van schoolbesturen en ouderraden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid