Ambitieuze groeiplannen online platform Deliveroo


Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


FEBO opent tijdelijk ‘Valentijnsdag’-restaurant Maison FEBO

Formulenieuws - De FEBO op het Amsterdamse Stadionplein wordt speciaal voor Valentijnsdag omgetoverd tot romantisch restaurant. Maison FEBO is een ode aan de eerste vestiging die grondlegger Johan Izaäk de Borst in 1941 startte. Om hem te eren is ook een receptuur van hem ingezet waardoor de chocoladebitterbal weer verkrijgbaar is.

Lees bericht


McDonald’s kiest naast Uber Eats ook voor Thuisbezorgd.nl

Bezorgdienst – McDonald’s kiest naast een samenwerking met bezorgdienst Uber Eats ook voor een samenwerking met Thuisbezorgd. Maandag 23 december gaat in Maastricht het eerste restaurant van start met McDelivery via Thuisbezorgd.nl. Het gaat vooralsnog om een proef, maar de bedoeling is dat de bezorgdienst wordt uitgebreid naar andere steden. Tot nu toe werkte McDonald’s exclusief met Uber Eats,...

Lees bericht


Deliveroo bereikt mijlpaal van 50 ‘virtual brands’

Bezorgdienst - Maaltijdplatform Deliveroo wilde eind dit jaar de mijlpaal bereiken van vijftig ‘digitale restaurants’. Met de aansluiting van Chicken Today uit Breda, onderdeel van Cafetaria Fine Food, is dat nu gelukt. Er zijn nu vijftig ‘virtual brands’ aangesloten. Virtual brands, oftewel ‘digitale restaurants’ zijn restaurantmerken die bezorgen vanuit bestaande of speciaal daarvoor opgezette keukens. Met dergelijke keukens werd twee...

Lees bericht

De 10 meest bestelde gerechten bij Deliveroo

Bezorgdienst – Maaltijdenbezorgservice Deliveroo stelt vaker lijstjes samen. Nu tegen het einde van het jaar maken zij melding van de meest bestelde gerechten het afgelopen jaar en hoe die gerechten zich verhouden tot de bestelde gerechten in de rest van de wereld. Naast het lijstje van de meest bestelde gerechten, waagde de maaltijdenbezorgservice zich ook aan een voorspelling voor 2020: Deliveroo’s 10...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid