Ambitieuze groeiplannen online platform Deliveroo


Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht




Kwalitaria wint twee Dutch Interactive Awards

Verkiezing - Kwalitaria heeft samen met Bluebird Day twee zilveren Dutch Interactive Awards in ontvangst mogen nemen voor het nieuwe online platform. Tijdens de uitreiking in de Beurs van Berlage werd zowel in de categorie Digitale Transformatie als in de categorie E-commerce een award gewonnen.

Lees bericht



FSIN ziet bezorgmarkt in Nederland minder hard groeien

Analyse – De boodschappen- en maaltijdbezorging in Nederland is na de coronaperiode minder hard doorgegroeid. De markt groeide dit jaar weliswaar nog met 4,6% naar een omzet van €7.982 miljoen, maar is in vergelijking met de groei van 2021 en 2020 fors lager. Toen bedroeg de groei respectievelijk nog 29% en 52%. De cijfers zijn afkomstig uit het FSIN Dossier Delivery 2022 van het FoodService Instituut Nederland. De...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid