Anne&Max opent eerste Nederlandse Flagship Store in Haarlem


De Droombar, een bar die speciaal is ontworpen om medewerkers zo efficiënt mogelijk te ondersteunen bij de bediening en het maken van mooie en ambachtelijke producten / Foto bij: Sheena Schouwink

Formulenieuws - Gisteren opende FreshFood Café Anne&Max de deuren van haar eerste Flagship Store in Nederland. De nieuwe locatie in Haarlem is de grootste, meest duurzame én slimste Anne&Max vestiging tot nu toe.

Met de verhuizing van de Zijlstraat naar de Grote Markt heeft de oudste Anne&Max, die in 2005 openging, plaatsgemaakt voor de ‘Anne&Max van de toekomst’. Hier helpt de zogeheten ‘droombar’ medewerkers om gasten zo efficiënt mogelijk te bedienen, staat duurzaam design centraal en is een cappuccino havermelk 5 cent goedkoper dan koemelk. De vestiging is speciaal ontworpen om gasten een onbezorgd moment van geluk te geven, van ontbijt tot borreltijd.

Internationaal

Oprichter Wobbe van Zoelen: “Met een beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van de oudste Anne&Max, de locatie waar mijn droom 17 jaar geleden begon en waar ik de muren zelf nog heb geschilderd. Maar soms moet je dingen loslaten zodat er ruimte ontstaat voor iets nieuws. Ik kan niet wachten om met deze nieuwe locatie verder te bouwen aan mijn Anne&Max droom: uitgroeien tot een (inter)nationale keten van huiskamers die gedreven zijn op openheid, eerlijkheid, betrokkenheid, zorgzaamheid en respect.”

Koffietraining

De nieuwe locatie is met 357m2 twee keer zo groot als de oude locatie in Haarlem. Het pand biedt ruimte voor nieuwe mogelijkheden. De kelder van het pand wordt ingezet voor onder andere koffietrainingen voor baristi. Er is ruimte voor voorleesmiddagen, evenementen, vergaderingen, filmavonden en de ruimte biedt een podium aan kunstenaars.

Droombar

De nieuwe locatie beschikt over de zogeheten ‘droombar’: een bar die speciaal is ontworpen om medewerkers zo efficiënt mogelijk te ondersteunen bij de bediening en het maken van mooie en ambachtelijke producten. Alle werkzaamheden die niet belangrijk zijn voor de gasten, kunnen zo door machines worden uitgevoerd om het werk te optimaliseren. Van Zoelen: “We hebben nu een afwasrobot, een zelfbedieningszuil voor koffies to go en een verkoopkast met alle eigen Anne&Max producten.”

Lowlander

Ook nieuw is de samenwerking met brouwerij Lowlander die tijdens de opening de klimaatpositieve Cool Earth Lager biertjes serveerde. Voor ieder verkocht biertje wordt een zeegrasplantje in het Waddengebied gepland door het Nederlandse project Zeegrasherstel. Zeegras slaat meer CO₂ op dan andere plantensoorten, versterkt de biodiversiteit en gaat kusterosie tegen. Van Zoelen: “Door alleen met leveranciers samen te werken met dezelfde waarden wil Anne&Max ervoor zorgen dat alles wat goed smaakt, ook goed voelt.”

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.

Lees bericht


Anne&Max opent 30e vestiging en hotel in Utrecht

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max opent de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland. Boven nieuwste huiskamer wordt op 1 maart ook het eerste Anne&Max boutique hotel geopend. Als gevolg hiervan is ook de menukaart aangepast  met een avondkaart.

Lees bericht


Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht

Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid