Appelsientje stapt over op duurzame verpakking


Frisdranken - Riedel, de Nederlandse sappenfabrikant, stapt voor het merk Appelsientje over op twee verschillende Bio-Based verpakkingen met een innovatieve, duurzame dop.  Het overstappen naar deze verpakkingen zorgt voor een CO2-uitstootreductie van maximaal 60% ten opzichte van de vorige pakken. Tevens bespaart het merk hierdoor zo’n 120 ton fossiele plastics per jaar. Het gaat om de Signature Pack Full Barrier pakken van verpakkingsleverancier SIG. Eerder schakelde het merk Coolbest van Riedel hier ook al op over. Deze aseptisch verpakking bestaat voornamelijk uit FSC-gecertificeerde karton, gemaakt van hout en polymeren die gekoppeld zijn aan plantaardige, hernieuwbare materialen. Riedel was de eerste fabrikant die met het materiaal ging werken. Meer specifiek heeft Riedel voor Appelsientje gekozen voor een kartonnen verpakking met ASI-gecertificeerd aluminium, omdat deze verpakking bescherming biedt voor producten die gevoelig zijn voor licht en zuurstof, zoals bij sinaasappelsap. Tetra Brik Voor de overige Appelsientje sappen kiest Riedel voor de nieuwe Tetra Brik Aseptic Edge Bio-Based verpakking, gemaakt van 82% hernieuwbare materialen. Deze verpakking heeft een unieke samenstelling door de combinatie van FSC-gecertificeerd karton en volledig traceerbaar plant-based plastic dat afkomstig is van suikerriet. Dit materiaal wordt ook voor de buitenste lagen en de dop gebruikt. Bas Boswinkel, Algemeen Directeur bij Riedel: “Bij Riedel staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken wij verantwoord geteeld fruit en zetten wij ons voortdurend in om duurzame fruitteelt, productie, vulling en distributie te bevorderen.” Bron: @FoodClicks Frisdranken - Riedel, de Nederlandse sappenfabrikant, stapt voor het merk Appelsientje over op twee verschillende Bio-Based verpakkingen met een innovatieve, duurzame dop.  Het overstappen naar deze verpakkingen zorgt voor een CO2-uitstootreductie van maximaal 60% ten opzichte van de vorige pakken. Tevens bespaart het merk hierdoor zo’n 120 ton fossiele plastics per jaar. Het gaat om de Signature Pack Full Barrier pakken van verpakkingsleverancier SIG. Eerder schakelde het merk Coolbest van Riedel hier ook al op over. Deze aseptisch verpakking bestaat voornamelijk uit FSC-gecertificeerde karton, gemaakt van hout en polymeren die gekoppeld zijn aan plantaardige, hernieuwbare materialen. Riedel was de eerste fabrikant die met het materiaal ging werken. Meer specifiek heeft Riedel voor Appelsientje gekozen voor een kartonnen verpakking met ASI-gecertificeerd aluminium, omdat deze verpakking bescherming biedt voor producten die gevoelig zijn voor licht en zuurstof, zoals bij sinaasappelsap. Tetra Brik Voor de overige Appelsientje sappen kiest Riedel voor de nieuwe Tetra Brik Aseptic Edge Bio-Based verpakking, gemaakt van 82% hernieuwbare materialen. Deze verpakking heeft een unieke samenstelling door de combinatie van FSC-gecertificeerd karton en volledig traceerbaar plant-based plastic dat afkomstig is van suikerriet. Dit materiaal wordt ook voor de buitenste lagen en de dop gebruikt. Bas Boswinkel, Algemeen Directeur bij Riedel: “Bij Riedel staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken wij verantwoord geteeld fruit en zetten wij ons voortdurend in om duurzame fruitteelt, productie, vulling en distributie te bevorderen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Lees bericht


Redefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show

Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid