Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales
Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.
Bezoekers die de finale van de UEFA Women's Champions League bijwonen in Eindhoven op 3 juni, zontvangen hun bestelde maaltijden in herbruikbare verpakkingen. Deze verpakkingen worden na de wedstrijd ingeleverd en schoongemaakt, zodat deze hergebruikt kunnen worden voor toekomstige evenementen. In totaal verwacht moederbedrijf Just Eat Takeaway.com van Thuisbezorgd bij dit evenement meer dan 20.000 wegwerpverpakkingen te vervangen voor een herbruikbaar alternatief.
Kans
Vooralsnog gaat het om een test, maar wel eentje die onderdeel uitmaakt van een bredere strategie van Just Eat Takeway op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf wil onderzoeken welke duurzame alternatieven er zijn te vinden voor verpakkingen van afhaal- en bezorgmaaltijden. Zo werkt Just Eat Takeaway.com sinds 2021 samen met verschillende leveranciers van herbruikbare verpakkingen om dit systeem te testen voor maaltijdbezorging. Gijs Weterings, directeur Thuisbezorgd ziet de samenwerking met UEFA als een mooie kans om de voetbalfans tijdens alle finales te laten zien dat het mogelijk is favoriete maaltijd duurzaam verpakt te ontvangen.
Notpla
Tijdens de andere drie UEFA finale-wedstrijden werkt Just Eat Takeaway samen met de Engelse startup Notpla. Als onderdeel van de samenwerking tussen Just Eat Takeaway en UEFA worden meer dan 175.000 biologisch afbreekbare verpakkingen van Notpla beschikbaar gesteld aan voetbalfans die de Champions League-finale in Istanbul, de Europa League-finale in Boedapest en de Conference League-finale in Praag bijwonen. Deze kartonnen verpakking, gecoat met zeewier, is plasticvrij, recyclebaar, composteerbaar en kan op biologische wijze afbreken binnen enkele weken.
Bron: Thuisbezorgd/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtMayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway
Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees bericht