Bar en grillrestaurant TGI Fridays naar Nederland
Casual dining - De Amerikaanse franchiseketen van bar en grillrestaurants, TGI Fridays, wil binnen 10 jaar 15 restaurants hebben op A1-locaties in alle grote steden in Nederland. De eerste zaak moet volgend jaar oktober de deuren openen. TGI Fridays combineert een grillrestaurant met een (cocktail)bar. Kernwaarden van de formule zijn volgens een persbericht dat vandaag verscheen over de komst van het concept naar Nederland een hoge servicegraad, gastvrijheid, toegankelijkheid en fun. Binnen het menu ligt de nadruk op kwaliteitsburgers, -steaks en -ribs. Daarnaast biedt het concept ook pasta’s, salades en ‘eten om te delen’, zoals nacho’s en pizzaslices. Het eten wordt persoonlijk geserveerd en het zogenoemde ‘flair bartending’ speelt een belangrijke rol in het vermaken van de gasten. De formule is met deze insteek succesvol in inmiddels zestig landen en heeft meer dan 900 restaurants. Opening Jean Baudrand, Vice President International Franchise Development, is verheugd met de toetreding tot de Nederlandse markt: “Het was al enige tijd onze ambitie om hier een vestiging te openen. Samen met Beijk Catering geven we vorm en inhoud aan de opening van de eerste zaak in Nederland.” Volgens Baudrand is er geen concept in Nederland dat te vergelijken is met TGI Fridays. “We zijn dan ook zeer enthousiast om Nederland kennis te laten maken met onze unieke en typische Amerikaanse stijl van casual dining. De sfeer in onze restaurants is ongedwongen; niets moet, maar er kan veel.” Directeur Fokko van der Velde van Beijk Catering vertelt dat een lang gekoesterde wens van hem uitkomt. “Ik kende de formule al jaren, ben er echt fan van. Na het moment dat Koelewijn & Partners bij ons aanklopte was het snel beklonken.” Van der Velde laat weten in gesprek te zijn met verschillende pandeigenaren. Hij denkt de eerste vestiging volgend jaar oktober te kunnen openen. Er wordt gekeken naar panden van minimaal 500 vierkante meter op A1-locaties. “De ambitie is er om in 10 jaar 15 vestigingen te openen in vooral de grote steden in Nederland”, aldus Van der Velde. Bron: @FoodClicks Casual dining - De Amerikaanse franchiseketen van bar en grillrestaurants, TGI Fridays, wil binnen 10 jaar 15 restaurants hebben op A1-locaties in alle grote steden in Nederland. De eerste zaak moet volgend jaar oktober de deuren openen. TGI Fridays combineert een grillrestaurant met een (cocktail)bar. Kernwaarden van de formule zijn volgens een persbericht dat vandaag verscheen over de komst van het concept naar Nederland een hoge servicegraad, gastvrijheid, toegankelijkheid en fun. Binnen het menu ligt de nadruk op kwaliteitsburgers, -steaks en -ribs. Daarnaast biedt het concept ook pasta’s, salades en ‘eten om te delen’, zoals nacho’s en pizzaslices. Het eten wordt persoonlijk geserveerd en het zogenoemde ‘flair bartending’ speelt een belangrijke rol in het vermaken van de gasten. De formule is met deze insteek succesvol in inmiddels zestig landen en heeft meer dan 900 restaurants. Opening Jean Baudrand, Vice President International Franchise Development, is verheugd met de toetreding tot de Nederlandse markt: “Het was al enige tijd onze ambitie om hier een vestiging te openen. Samen met Beijk Catering geven we vorm en inhoud aan de opening van de eerste zaak in Nederland.” Volgens Baudrand is er geen concept in Nederland dat te vergelijken is met TGI Fridays. “We zijn dan ook zeer enthousiast om Nederland kennis te laten maken met onze unieke en typische Amerikaanse stijl van casual dining. De sfeer in onze restaurants is ongedwongen; niets moet, maar er kan veel.” Directeur Fokko van der Velde van Beijk Catering vertelt dat een lang gekoesterde wens van hem uitkomt. “Ik kende de formule al jaren, ben er echt fan van. Na het moment dat Koelewijn & Partners bij ons aanklopte was het snel beklonken.” Van der Velde laat weten in gesprek te zijn met verschillende pandeigenaren. Hij denkt de eerste vestiging volgend jaar oktober te kunnen openen. Er wordt gekeken naar panden van minimaal 500 vierkante meter op A1-locaties. “De ambitie is er om in 10 jaar 15 vestigingen te openen in vooral de grote steden in Nederland”, aldus Van der Velde. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtMinder faillissementen in februari, maar horeca stijgt
Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees bericht