Bavaria onthult 0.0% brouwerijinstallatie Fenix


Christophe Drouen, Wim_Swinkels, Romke_Swinkels en meesterbrouwer Emiel Hendrikx

Brouwerij - Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, onthult vandaag haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat de toets met een alcoholhoudend pils ruimschoots kan doorstaan.

Het schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils, laat de Brabantse brouwerij weten. Volgens Bavaria komt dat door een unieke en geheime receptuur met alcohol, waarna thermische de-alcoholisatie wordt toegepast om de alcohol uit het bier te halen. Door dit onder zeer lage temperatuur te doen, ‘verdampt’ zo min mogelijk van de karakteristieke pilsgeur en -smaak. Romke Swinkels, managing director Nederland: “In 1978 ontwikkelde mijn oom Wim een uniek procedé voor het brouwen van alcoholvrij bier, waardoor we als eerste grote brouwer een alcoholvrij bier op de markt brachten: jarenlang hadden we patent op deze 0.0% brouwmethode. De afgelopen jaren heeft de alcoholvrije en alcoholarme categorie enorme ontwikkelingen doorgemaakt. Met deze nieuwe installatie en de vernieuwde Bavaria 0.0% zetten we als pionier van alcoholvrij bier een nieuwe stap in het segment waarvoor we in 1978 het fundament legden”. Om daaraan toe te voegen: “Onze Bavaria 0.0% gaat de nieuwe standaard worden in de markt.”

Bron: Bavaria/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Swinkels betreedt Hard Seltzer markt met eigen merk

Introductie – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk, genaamd: Spijked&. Onderscheidend aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.

Lees bericht



Swinkels Family Brewers komt sneller met Swinckels’ 0.0%

Bierbrouwer – Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%. Het nieuwe alcoholvrije bier is exclusief voor de horeca. Omdat de alcohol gedurende het productieproces uit het bier wordt gehaald, heeft ook de zorgsector baat bij de introductie. De brouwer verwerkt de alcohol namelijk tot handalcohol. Bij andere 0.0-varianten heeft dit er inmiddels al toe geleid dat dit desinfectiemiddel aan meer dan 1200...

Lees bericht



Royal Swinkels breidt marktaandeel in Georgië verder uit

Biermarkt – Royal Swinkels Family Brewers heeft de eigen marktpositie in Georgië fors uitgebreid. Door een minderheidsbelang te nemen van 40% in de brouwerij Argo, een van de vier leidende biermerken in dat land, bouwt het familiebedrijf het huidige marktaandeel van 15 procent in de verder uit. Royal Swinkels Family Brewers kreeg in 2016 voet aan de grond in Georgië door een licentieovereenkomst met...

Lees bericht

Bavaria en Bird Brewery vallen driemaal in de prijzen op de Dutch Beer Challenge

Verkiezing – Tijdens de vijfde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ viel Bavaria net als brouwer Bird Brewery maar liefst driemaal in de prijzen. De Dutch Beer Challenge is de grootste Nederlandse bierverkiezing van het jaar. Bavaria pilsener won zilver in de categorie ‘pils’ en in de categorie ‘alcoholvrij/ alcoholarm’ gingen Bavaria 0.0% en Bavaria 0.0% IPA er met de bronzen en zilveren...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid