Swinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’


Peer Swinkels, ceo bij Swinkels Family Brewers: “Deze prijs is een bekroning op onze inspanningen van de afgelopen decennia op het gebied van duurzaamheid en circulariteit"

Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.

Peer Swinkels, ceo bij Swinkels Family Brewers: “Deze prijs is een bekroning op onze inspanningen van de afgelopen decennia op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. Door het hele bedrijf voel je de intrinsieke motivatie om betere keuzes te maken en zo een nog mooier familiebedrijf door te geven aan de volgende generatie. Dat uit zich enerzijds in een grote maatschappelijke betrokkenheid, maar ook in de ambitie om volledig circulair te ondernemen. Die ambitie houdt ons scherp om nieuwe initiatieven te ontwikkelen die bijdragen aan deze circulaire doelstelling. Ik ben blij en trots dat dit door de jury gezien en gewaardeerd wordt.”

Eerste emissievrije mouterij

Marthijn Junggeburth, mvo-manager bij Swinkels Family Brewers: “Bij Swinkels Family Brewers focussen we op het verduurzamen van onze hele keten. We kiezen ervoor om duurzame grondstoffen en materialen in te kopen. Onze verpakkingen worden bijvoorbeeld steeds lichter en bestaan uit duurzaam of gerecycled materiaal. Ook in ons productieproces zetten we stappen: alle elektriciteit die we inkopen is groen en door de inzet van warmtepompen en e-boilers maken we steeds minder gebruik van fossiele brandstoffen. In de afgelopen jaren hebben we daardoor onze CO2-uitstoot al met 37% weten te verminderen. Daarnaast wordt onze mouterij in Eemshaven op dit moment omgebouwd tot de eerste emissievrije mouterij ter wereld, een project waar we heel trots op zijn.”

Gezuiverd restwater

“Ook lokaal maken we het verschil”, aldus Junggeburth, “elk jaar geven we in het ‘Boer Bier Water’-project 800.000 m3 gezuiverd restwater terug aan de boeren in de omgeving van onze Lieshoutse brouwerij. Daarnaast werken op vrijwel al onze brouwerijlocaties mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We vinden het belangrijk om goed voor de wereld om ons heen te zorgen en ik ben trots op de erkenning die we hiervoor krijgen.”

Bron: Foodpersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid