Bavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%
Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.
Met de campagne ‘Zo. Als pils’ zet de brouwer vol in op het alcoholvrije segment. Dankzij Bavaria’s nieuwe 0.0% brouwinstallatie kan de brouwer alcoholvrij bier brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils, zo laat de brouwer weten en dat moet de consument nu gaan ervaren. De nieuwe Bavaria 0.0% is sinds kort beschikbaar in de supermarkt in een nieuwe wit/blauwe verpakking en is ook te vinden in horeca zodra deze weer opengaat.
Nieuwe standaard
Bavaria heeft verhoudingsgewijs een lange traditie in het brouwen van alcoholvrij bier. Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “Sinds 1978 zijn we pionier op het gebied van alcoholvrij bier, toen we als eerste grote Nederlandse brouwer met een alcoholvrij bier kwamen. We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt.”
De afgelopen vijf jaar is de brouwerij bezig geweest het proces verder te verbeteren en is er geïnvesteerd in een totaal nieuwe 0.0% brouwinstallatie. Het uitgangspunt was een biervariant te ontwikkelen die ruikt, smaak én schuimt als pils. Met de komst van de nieuwe 0.0%-variant is de brouwerij daar nu in geslaagd.
Om Nederland kennis te laten maken met het nieuwe alcoholvrije biertje wordt de consument uitgedaagd Bavaria 0.0% zelf te proeven. Alle reden om zwaar in te zetten op sampling met maar liefst 1 miljoen samples. Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Daarnaast zijn we middels tv, online video, bioscoopreclame, social, out of home én radio in heel 2021 aanwezig.” Een samenwerking met radiozender Qmusic maakt onderdeel uit van de campagne, die de grootste wordt in de geschiedenis van de brouwerij.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bierkantine zet extra 0.0 bieren op menu tijdens Dry january
Horeca – Speciaal voor Dry january, de maand waarin veel mensen trachten geen alcohol te drinken, heeft de Utrechtse Bierkantine extra veel 0.0 bieren op het menu gezet. Met zo’n veertig verschillende alcoholvrije en -arme bieren in de koeling heeft het horecabedrijf wellicht het grootste assortiment alcoholvrije en -arme bieren in huis.
Lees berichtBier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtJRE-Nederland houdt inspiratiesessie voor chefs en sommeliers
Activiteit - Onlangs organiseerde JRE-Nederland in samenwerking met Big Green Egg, Swinkels Family Brewers, Résidence Wijnen, Het Proefstation, Kaasfort Amsterdam, van der Zee (Hanos), Livar, De Oesterij en Rungis op landgoed Arcadia een JRE-Inspired by dag voor leden en medewerkers.
Lees berichtSwinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’
Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.
Lees berichtThe Bar by Bavaria open op Eindhoven Airport
Luchthaven – Op Eindhoven Airport is na een verbouwing The Bar by Bavaria geopend. De verbouwing en uitbreiding van dit horecaconcept is gebeurd in samenwerking met Vermaat, Eindhoven Airport NV, PSV en Royal Swinkels Family Brewers.
Lees berichtNieuw platform voor hospitalitybranche Daily Trade Fair Venlo
Inspiratieplatform - Op 24 september 2023 opent Daily Trade Fair Venlo, een nieuw beursconcept waar professionals in de hospitality- en interieurbranche zich jaarrond kunnen laten inspireren en inkopen kunnen doen. Op 15.000 m2 pakken leveranciers uit met een eigen showroom rondom een showkeuken die ook als restaurant en eventruimte kan worden ingezet. Daarnaast zijn diverse ruimtes beschikbaar voor internationale evenementen, beurzen en congressen.
Lees bericht