Bavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%


Impressie uit de nieuwe commercial voor Bavaria 0.0%

Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.

Met de campagne ‘Zo. Als pils’ zet de brouwer vol in op het alcoholvrije segment. Dankzij Bavaria’s nieuwe 0.0% brouwinstallatie kan de brouwer alcoholvrij bier brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils, zo laat de brouwer weten en dat moet de consument nu gaan ervaren. De nieuwe Bavaria 0.0% is sinds kort beschikbaar in de supermarkt in een nieuwe wit/blauwe verpakking en is ook te vinden in horeca zodra deze weer opengaat.

Nieuwe standaard

Bavaria heeft verhoudingsgewijs een lange traditie in het brouwen van alcoholvrij bier. Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “Sinds 1978 zijn we pionier op het gebied van alcoholvrij bier, toen we als eerste grote Nederlandse brouwer met een alcoholvrij bier kwamen. We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt.”

De afgelopen vijf jaar is de brouwerij bezig geweest het proces verder te verbeteren en is er  geïnvesteerd in een totaal nieuwe 0.0% brouwinstallatie. Het uitgangspunt was een biervariant te ontwikkelen die ruikt, smaak én schuimt als pils. Met de komst van de nieuwe 0.0%-variant is de brouwerij daar nu in geslaagd.

Om Nederland kennis te laten maken met het nieuwe alcoholvrije biertje wordt de consument uitgedaagd Bavaria 0.0% zelf te proeven. Alle reden om zwaar in te zetten op sampling met maar liefst 1 miljoen samples. Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Daarnaast zijn we middels tv, online video, bioscoopreclame, social, out of home én radio in heel 2021 aanwezig.” Een samenwerking met radiozender Qmusic maakt onderdeel uit van de campagne, die de grootste wordt in de geschiedenis van de brouwerij.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht



Swinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’

Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.

Lees bericht

The Bar by Bavaria open op Eindhoven Airport

Luchthaven – Op Eindhoven Airport is na een verbouwing The Bar by Bavaria geopend. De verbouwing en uitbreiding van dit horecaconcept is gebeurd in samenwerking met Vermaat, Eindhoven Airport NV, PSV en Royal Swinkels Family Brewers.

Lees bericht


Nieuw platform voor hospitalitybranche Daily Trade Fair Venlo

Inspiratieplatform - Op 24 september 2023 opent Daily Trade Fair Venlo, een nieuw beursconcept waar professionals in de hospitality- en interieurbranche zich jaarrond kunnen laten inspireren en inkopen kunnen doen. Op 15.000 m2 pakken leveranciers uit met een eigen showroom rondom een showkeuken die ook als restaurant en eventruimte kan worden ingezet. Daarnaast zijn diverse ruimtes beschikbaar voor internationale evenementen, beurzen en congressen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid