Bavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%


Impressie uit de nieuwe commercial voor Bavaria 0.0%

Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.

Met de campagne ‘Zo. Als pils’ zet de brouwer vol in op het alcoholvrije segment. Dankzij Bavaria’s nieuwe 0.0% brouwinstallatie kan de brouwer alcoholvrij bier brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils, zo laat de brouwer weten en dat moet de consument nu gaan ervaren. De nieuwe Bavaria 0.0% is sinds kort beschikbaar in de supermarkt in een nieuwe wit/blauwe verpakking en is ook te vinden in horeca zodra deze weer opengaat.

Nieuwe standaard

Bavaria heeft verhoudingsgewijs een lange traditie in het brouwen van alcoholvrij bier. Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “Sinds 1978 zijn we pionier op het gebied van alcoholvrij bier, toen we als eerste grote Nederlandse brouwer met een alcoholvrij bier kwamen. We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt.”

De afgelopen vijf jaar is de brouwerij bezig geweest het proces verder te verbeteren en is er  geïnvesteerd in een totaal nieuwe 0.0% brouwinstallatie. Het uitgangspunt was een biervariant te ontwikkelen die ruikt, smaak én schuimt als pils. Met de komst van de nieuwe 0.0%-variant is de brouwerij daar nu in geslaagd.

Om Nederland kennis te laten maken met het nieuwe alcoholvrije biertje wordt de consument uitgedaagd Bavaria 0.0% zelf te proeven. Alle reden om zwaar in te zetten op sampling met maar liefst 1 miljoen samples. Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Daarnaast zijn we middels tv, online video, bioscoopreclame, social, out of home én radio in heel 2021 aanwezig.” Een samenwerking met radiozender Qmusic maakt onderdeel uit van de campagne, die de grootste wordt in de geschiedenis van de brouwerij.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Swinkels Family Brewers neemt Uiltje Brewing Company over

Overname – Swinkels Family Brewers geeft invulling aan de eigen groeistrategie en breidt aanbod aan eigen merken uit met Uiltje Brewing Company. Uiltje Brewing Company staat bekend als eigenzinnige bierbrouwerij, met een sterk merk dat naam maakte met opvallende illustraties op het blik.

Lees bericht

Alcoholvrij bier blijft sterk groeien in dalende biermarkt

Bieren - De verkoop van alcoholvrij blijft groeien. In 2020 is de verkoop  gestegen met 8,5%. Dat betekent dat 1 op de 14 biertjes die gedronken wordt nu alcoholvrij is. De totale markt voor bier daalde wel met 14 procent. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers, die vandaag bekend zijn gemaakt.

Lees bericht



Bavaria onthult 0.0% brouwerijinstallatie Fenix

Brouwerij - Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, onthult vandaag haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat de toets met een alcoholhoudend pils ruimschoots kan doorstaan.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid