Bestellingen Just Eat Takeaway groeien met 46 procent


Minder bestellingen bij Just Eat Takeaway, maar wel een beter resultaat

Thuisbezorging - Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, zag het aantal bestellingen in het derde kwartaal met 46 procent groeien. In Nederland liet de maaltijdbezorgdienst een groei zien van 32 procent, van 9,4 miljoen naar 12,6 miljoen orders.

Hoewel het bezorgbedrijf niet directe een verklaring geeft voor de sterke ordergroei, is het feit dat veel mensen minder uit eten gaan en meer huis zijn en thuis eten als gevolg van alle coronamaatregelen een belangrijke reden.

Australië

Just Eat Takeaway groeide in heel 2020 tot dusver met 37 procent. De bezorgdienst laat in vrijwel alle landen waar het actief is een orderstijging zien. Australië was het snelst groeiende land, daar kende het bedrijf een driecijferige ordergroei.

Grubhub

Eerder deze maand maakte Just Eat takeaway bekend dat er goedkeuring was gekomen van de vereniging van aandeelhouders voor de overname van de Amerikaanse bezorgdienst Grubhub. Punt van discussie bij die goedkeuring betrof de riante beloning van Grubhub-topman Matt Maloney, die ook werd afgewezen door de aandeelhouders.

(In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de groei van Thuisbezorgd.nl in Nederland. Nog geen abonnee? Meld je hier gratis aan voor de digitale uitgave.)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants

Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl verlengt sponsorship met UEFA

Sponsoring - Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt.

Lees bericht



Minder bestellingen en kosten bij Just Eat Takeaway

Analyse -Just Eat Takeaway, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, heeft in het eerste halfjaar minder bestellingen kunnen verzorgen dan een jaar geleden. Door iets hogere bestedingen per bestelling en fors snijden in de kosten heeft het bedrijf toch de winstcijfers aanzienlijk zien verbeteren.

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl en Healthy Fridge kondigen partnership aan

Samenwerking - Eten-bestelsite Thuisbezorgd en Healthy Fridge, leverancier van een dagvers en gezond grab & go assortiment gaan samenwerken. Het partnership moet leiden tot een flexibelere invulling van de catering in een hybride werkomgeving, door de inzet van een slimme koelkast die 24/7 beschikbaar is.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid