Bij The Hanger in Teuge serveert ook de robot de gast

Bediening - Bij restaurant The Hangar in Teuge kunnen gasten sinds kort ook bediend worden door een robot. Nadat de gasten hun bestelling hebben gegeven aan een medewerker, verschijnt even later de rijdende robot aan tafel met de bestelling.
Voor Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep waar The Hangar onder valt, is de robot geen vervanging van het personeel, maar een toevoeging voor het team en gasten. Want ook een medewerker kan ziek zijn en moet sowieso bij eventuele (verkoudheids)klachten thuisblijven. En dat kan in de bezetting weleens tot problemen leiden. Met de inzet van de robot, wordt kan dat gemis worden opgevangen. Bovendien zorgt de robot voor extra spektakel in het restaurant.
Ondersteuning
Sinds dat The Hangar weer geopend is na corona is ook de drukte weer terug. Om zijn team zoveel mogelijk ondersteuning te bieden heeft Ayhan de robot aangeschaft: “Onze medewerkers blijven natuurlijk thuis bij enige verkoudheidsymptomen, waardoor er toch zomaar een gat in je rooster kan vallen op sommige momenten. Voor mij is het van belang dat zowel het huidige team als onze gasten hier zo weinig mogelijk van merken. Onze nieuwe horeca robot geeft het team de nodige assistentie én wordt daarnaast ontzettend goed ontvangen door onze gasten”, aldus Sahin. De robot is zo gemaakt dat hij nauwkeuring door het restaurant kan manoeuvreren zonder tafels of gasten aan te stoten. “Onze gasten vinden het prachtig”, aldus medewerker Carlijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Horeca digitaliseert, maar laat ook kansen liggen’
Horeca –Vier op de vijf horecaondernemers in Nederland maakt gebruik van een online reserveringssysteem. Hierdoor ervaart meer dan een derde (35%) minder fouten in reserveringen. Toch benut een grote groep ondernemers nog niet alle voordelen van deze systemen. Denk aan het automatiseren van communicatie, het minimaliseren van wachttijden of het personaliseren van de bediening.
Lees berichtPeter van Mourik (Maxxam) ziet nog veel verborgen ketenkosten
Interview - Anderhalf jaar zit Peter van Mourik nu bij de grootste inkooporganisatie binnen foodservice. Het eerste half jaar nog samen met de inmiddels vertrokken directeur Peter de Ries en de laatste maanden samen met zijn nieuwe Maxxam-team. Een organisatie die vaak wordt bekritiseerd door fabrikanten. En dat vindt Van Mourik onterecht.
Lees berichtEerste Nederlandse Hans im Glück opent met ludieke ruilactie
Actie – Nieuwe burger- en cocktailbar Hans im Glück viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.
Lees berichtSligro ziet eerste signalen van omzetherstel
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van € 574 miljoen. Die omzet ligt weliswaar met € 78 miljoen achter ten opzichte van de € 652 miljoen van vorig jaar, maar laat toch een lichte groei zien. Want om de gerealiseerde omzet op een juiste wijze te kunnen vergelijken moet de omzet gecorrigeerd worden met de paasdagen, die dit jaar...
Lees berichtING Research voorziet gematigde uitgavengroei in 2025
Analyse - Uit een analyse van ING-transactiedata blijkt dat de vrije consumentenuitgaven gedurende de eerste maanden van dit jaar licht zijn gestegen. Consumenten hebben meer goederen aangeschaft, maar minder diensten afgenomen. Voor de rest van 2025 zijn de signalen gemengd, zo constateert ING Research. Het vertrouwen onder consumenten is laag en de spaarzin hoog, maar de koopkracht neemt toe: een recept...
Lees berichtOmzet horeca 6,6% hoger in vierde kwartaal
Analyse - In het vierde kwartaal van 2024 groeide de omzet van de horeca met 6,6% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2023. De omzet van logiesverstrekkers steeg met 3,7%, terwijl eet- en drinkgelegenheden een omzetgroei van 7,8% zagen. Dat blijkt uit een recente analyse van ING over de horeca- en leisuremarkt.
Lees bericht