Bij The Hanger in Teuge serveert ook de robot de gast


Bediening - Bij restaurant The Hangar in Teuge kunnen gasten sinds kort ook bediend worden door een robot. Nadat de gasten hun bestelling hebben gegeven aan een medewerker, verschijnt even later de rijdende robot aan tafel met de bestelling.

Voor Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep waar The Hangar onder valt, is de robot geen vervanging van het personeel, maar een toevoeging voor het team en gasten. Want ook een medewerker kan ziek zijn en moet sowieso bij eventuele (verkoudheids)klachten thuisblijven. En dat kan in de bezetting weleens tot problemen leiden. Met de inzet van de robot, wordt kan dat gemis worden opgevangen. Bovendien zorgt de robot voor extra spektakel in het restaurant.

Ondersteuning

Sinds dat The Hangar weer geopend is na corona is ook de drukte weer terug. Om zijn team zoveel mogelijk ondersteuning te bieden heeft Ayhan de robot aangeschaft: “Onze medewerkers blijven natuurlijk thuis bij enige verkoudheidsymptomen, waardoor er toch zomaar een gat in je rooster kan vallen op sommige momenten. Voor mij is het van belang dat zowel het huidige team als onze gasten hier zo weinig mogelijk van merken. Onze nieuwe horeca robot geeft het team de nodige assistentie én wordt daarnaast ontzettend goed ontvangen door onze gasten”, aldus Sahin. De robot is zo gemaakt dat hij nauwkeuring door het restaurant kan manoeuvreren zonder tafels of gasten aan te stoten. “Onze gasten vinden het prachtig”, aldus medewerker Carlijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol

Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.

Lees bericht



NielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland

Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.

Lees bericht

Hoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk

Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.

Lees bericht


Jarige De Echoput opent Wild Atelier en Grand Bistro Echo

Horeca - Ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum heeft De Echoput twee nieuwe horecaconcepten geïntroduceerd: fine dining restaurant Wild Atelier, onder leiding van SVH Meesterkok Jonathan Zandbergen, en het vernieuwde Grand Bistro Echo, voorheen bekend als Restaurant De Echoput.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid