Bij The Hanger in Teuge serveert ook de robot de gast


Bediening - Bij restaurant The Hangar in Teuge kunnen gasten sinds kort ook bediend worden door een robot. Nadat de gasten hun bestelling hebben gegeven aan een medewerker, verschijnt even later de rijdende robot aan tafel met de bestelling.

Voor Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep waar The Hangar onder valt, is de robot geen vervanging van het personeel, maar een toevoeging voor het team en gasten. Want ook een medewerker kan ziek zijn en moet sowieso bij eventuele (verkoudheids)klachten thuisblijven. En dat kan in de bezetting weleens tot problemen leiden. Met de inzet van de robot, wordt kan dat gemis worden opgevangen. Bovendien zorgt de robot voor extra spektakel in het restaurant.

Ondersteuning

Sinds dat The Hangar weer geopend is na corona is ook de drukte weer terug. Om zijn team zoveel mogelijk ondersteuning te bieden heeft Ayhan de robot aangeschaft: “Onze medewerkers blijven natuurlijk thuis bij enige verkoudheidsymptomen, waardoor er toch zomaar een gat in je rooster kan vallen op sommige momenten. Voor mij is het van belang dat zowel het huidige team als onze gasten hier zo weinig mogelijk van merken. Onze nieuwe horeca robot geeft het team de nodige assistentie én wordt daarnaast ontzettend goed ontvangen door onze gasten”, aldus Sahin. De robot is zo gemaakt dat hij nauwkeuring door het restaurant kan manoeuvreren zonder tafels of gasten aan te stoten. “Onze gasten vinden het prachtig”, aldus medewerker Carlijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht

Inzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling

Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.

Lees bericht



KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Lees bericht

Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid