Bijzonder Uit Eten lanceert nieuwe website
Platform - Bijzonder Uit Eten, de restaurantgids gericht op unieke en bijzondere culinaire ervaringen, lanceert een volledig nieuwe website. Omdat juist nu mensen minder naar het buitenland gaan, maar de thuisblijvers wel op zoek gaan naar een bijzondere high tea, diner op hoogte, een culinaire wandeling, of leuke picknickplek, is er een platform waar die locaties kunnen worden gevonden. Bijzonder Uit Eten zoekt het voor elke gast het juiste theaterdiner, de Chef’s Table of een BBQ avond met muziek.
Bijzonder Uit Eten richt zich als restaurantgids op bijzondere culinaire ervaringen. Niet alleen nu, maar ook tijdens de feestdagen. Soms zijn die culinaire ervaringen met korting, maar niet standaard, want kortingen zijn niet bijzonder, volgens Bijzonder Uit Eten-oprichtster Janneke Nijenhuis . Voor de komende kerstdagen zijn de eerste kerstbrunches en diners en kerstmarkten al te vinden.
Foodhallen
Naast culinaire evenementen van restaurants biedt Bijzonder Uit Eten ook informatie over foodhallen in Nederland en een groot aanbod in foodfestivals en foodtruckfestivals. En hoewel de meeste foodfestivals voor 2020 zijn afgelast vanwege de coronacrisis, zijn veel data al wel bekend gemaakt voor 2021.
Omdat er geen commissie wordt gerekend helpt de site ook daadwerkelijk de horeca. Betalen restaurants bij andere restaurantgidsen vaak €2 per couvert Bijzonder Uit Eten is met een directe link naar de website van het restaurant en vermelding van telefoonnummer gratis. Alleen voor het aanbieden van specials en events rekent de site € 35 voor één jaar vermelding.
Bijzonder Uit Eten hanteert ook reviews en staat in principe achter de stelling dat de gast altijd gelijk heeft. Indien een review aantoonbaar niet terecht wordt deze evenwel niet gepubliceerd. Ook over de klantgegevens is Bijzonder Uit Eten duidelijk. Deze blijven in handen van het restaurant, ook omdat de website geen online reserveringsmogelijkheden biedt.
Niche marketing
Bijzonder Uit Eten werd in 2017 gelanceerd door Janneke Nijenhuis, eigenaresse van online marketingbureau Hands-On Advies en bedrijf WP Website Maken (Wordpress websites). Over haar eigen initiatief zegt zij: “Als online consultant voor de hospitality branche geloof ik heilig in niche marketing. Met het aanbieden van een theaterdiner, picknick in de tuin of andere speciale culinaire evenementen kun je je als restaurant of hotelrestaurant online beter en buiten de dure sites als The Fork en Heerlijk positioneren. Een gids die uitgaat van de USP’s van een horecabedrijf was er niet.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht