Bitterballen bestellen populair tijdens Eurovisie Songfestival
Analyse - Het aantal bitterbalbestellingen stijgt met meer dan 30% tijdens het Eurovisie Songfestival. Absolute favoriet is de Van Dobben bitterbal, zo laat Deliveroo weten in een analyse van de bestellingen tijdens het muziekspektakel in 2019.
Nederlanders zijn sowieso echte snacketers, ook Europees bekeken. Met feesten en partijen is de gefrituurde snackplank altijd dichtbij. En tijdens het Eurovisie Songfestival is dat niet anders. Terwijl onder normale omstandigheden de hamburgers en pizza’s populair zijn, is in de week van het Eurovisie Songfestival de bitterbal het meest bestelde gerecht.
Hollands bittergarnituur
Naast het ragoutballetje zijn er nog tal van andere snacks die Nederlanders graag bestellen tijdens het Eurovisie Songfestival. Zo staat op nummer twee de frikandel en op nummer drie de vegetarische loempia. Ook is Nederland groot fan van kip als ze met het gezin of één of twee vrienden voor de buis zitten, zo laat Deliveroo weten op basis van bestellingen gedaan bij deze bezorgservice. Zowel kipcorns als kipnuggets zijn terug te vinden in de top 10 van favoriete snacks. Deliveroo ziet dat Nederlanders liever exotisch snacken dan producten met kaas, de kaassoufflé staat namelijk op nummer 7 in de lijst, onder het stokje saté en de Mexicano.
De lijst met de meest bestelde snacks bij Deliveroo:
- Portie van Dobben Bitterballen van Van Dobben Eetsalon, Amsterdam
- Frikandel van De Vlaamsche Reus, Haarlem
- Vegetarische Loempia’s van Cookkai, Amsterdam
- Kipcorn van De Vlaamsche Reus, Haarlem
- Mexicano van Tante Nel, Rotterdam
- Saté Ayam van Spado-Food, Eindhoven
- Kaassoufflé van Frietboutique, Amsterdam
- Japanese Spring Rolls van CHANG-i, Amsterdam
- Kipnuggets van Dapp Frietwinkel, Utrecht
- Kipcorn van Friet District, Den Haag
In een reactie laat Van Geloven, de grootste snackproducent van Nederland weten de lijst niet te kunnen checken, omdat de data bij de afnemers bekend is, maar geeft wel aan dat de genoemde snacks qua marktaandelen en verkoopcijfers in lijn zijn met de gegevens zoals die bij Van Geloven bekend zijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Prijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtOmzet cafetaria’s in maand oktober 2,4% lager
Analyse - In oktober is de omzet met 2,4% teruggelopen ten opzichte van de omzet in september. Vooral de kassatransacties hebben hieraan bijgedragen met een daling van 5,6%, terwijl de online transacties weer zijn gegroeid met 7,3%.
Lees bericht40% Nederlanders luncht achter bureau
Onderzoek - Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van maaltijdbox Green Chef blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlanders achter zijn of haar bureau luncht bij drukte. Als mensen thuiswerken ligt dat percentage nog hoger, namelijk op 49 procent. Bovendien blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde vrouwen ongezonder eet door stress.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees bericht