Bluezone zegt het coronavirus in restaurants te doden
Technologie – Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar testen tonen het aan, een gepatenteerde technologie van Middleby Corporation zou de lucht van binnenruimte tot bijna 100% zuiveren van virussen, waaronder ook corona. De ontwikkelaar van het filterloze luchtzuiveringssysteem, dat is ontwikkeld voor het Amerikaanse leger, zou 99,9995% van alle virussen en andere verontreinigingen binnenshuis vernietigen.
Middleby Corporation heeft een exclusieve licentie gesloten met Bluezone over de techniek. In de Benelux is Middleby vertegenwoordigd Levens Middleby. Joris Levens van Levens Middleby zegt over de nieuwe technologie: “Bluezone stelt ons in staat restaurants veiliger te maken door een bewezen technologie aan te bieden die beter presteert dan de meeste systemen die momenteel op de markt zijn. Onze klanten hebben nu toegang tot de meest innovatieve en geavanceerde luchtzuiveringstechnologie die er is ”.
Virusvrij
Als de technologie waarmaakt wat het belooft, betekent dit dat horeca- en eetgelegenheden virusvrij gemaakt kunnen worden. Het systeem, dat geen filter nodig heeft, heeft in testen bewezen infectieuze luchtverontreinigingen te vernietigen. Dit wordt beschouwd als een van de drie meest voorkomende manieren waarop het coronavirus wordt verspreid, zo laat het bedrijf weten.
Bluezone zou nu wel eens aanleiding kunnen zijn om de binnenruimten van eetgelegenheden veiliger te maken en horecagelegenheden weer gelegenheid te geven de deuren te openen.
Levens verwacht nog dit jaar te kunnen beginnen met het virusvrij maken van restaurants.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht