BOER&NLekker brengt boer en consument dichter bij elkaar


Initiatief – Coöperatie Agrifirm, waar zo'n 10.000 telers en veehouders bij zijn aangesloten, start met het initiatief BOER&NLekker. Het concept brengt boer en consument dichter bij elkaar. Onder het mom van ‘vanuit de boerenhand in de winkelmand’ kunnen inwoners van Breda en omstreken hun dagverse boodschappen bestellen en de producten bij een van de deelnemende boeren ophalen.

Het bestellen van de producten verloopt via de app van de e-commercepartner Local Heroes . In een lokaal cluster van boeren en telers is er voor de besteller één pick-up point. Voor Breda is dat Boerderij Van den Kieboom. Vooralsnog is het een pilot, maar het een succes wordt, wordt het concept verder over Nederland uitgerold, te beginnen met Den Bosch en Amersfoort.

Consumenten hebben een groeiende behoefte aan transparantie over de herkomst van hun voedsel. Daarbij ligt een sterke focus op lokale producten en op het gemak van digitaal bestellen, laat Agrifirm weten. Tegelijkertijd groeit de vraag vanuit boeren om hun producten direct aan consumenten te kunnen verkopen, maar mist er vaak marketingkracht en logistiek om dit op grote schaal te realiseren. Het nieuwe concept BOER&NLekker moet daarin verandering gaan brengen.

Zaterdag 19 februari start de pilot in Breda en omstreken Het grote netwerk van de coöperatie biedt de slagkracht om dit lokale concept snel landelijk te rollen. Daarnaast is dit het eerste snel schaalbare korte keten initiatief waarbij consumenten individuele verse producten via een app kunnen bestellen en deze zelf bij de boer kunnen ophalen. Boeren beheren zelf hun eigen winkel en bepalen de prijs. Het concept draait daarbij ook om productkwaliteit en beleving: bij het ophalen op het erf krijgt men een inkijkje in het de passie en het vakmanschap van een boerenbedrijf.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Gorillas-app in Nederland één miljoen keer gedownload

Flitsbezorging - Sinds de Nederlandse lancering van flitsbezorger Gorillas in december 2020 is de app één miljoen keer gedownload. Het aantal bestellingen beloopt inmiddels enkele miljoenen, zo laat de bezorgdienst weten. En die bestellingen worden ook groter, met een groot aandeel in verse en lokale producten.

Lees bericht


Lindenhoff introduceert ‘chefwaardige maaltijdbox’

Maaltijdboxen - Boerderij Lindenhoff in Baambrugge introduceert een eigen maaltijdbox met smaak en ingrediënten van topkwaliteit. Bestellers kiezen zelf online de gerechten met producten uit het seizoen die dicht bij de natuur zijn geproduceerd door kleinschalige boeren en makers.

Lees bericht


Brabantse Picnic-klanten grillen het liefst

Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf...

Lees bericht


‘Btw-verhoging niet volledig te koste van bestedingsruimte’

Financieel - Een huishouden is volgend jaar gemiddeld zo’n 300 euro meer kwijt aan btw. Het lage btw-tarief wordt namelijk per 1 januari 2019 verhoogd van 6% naar 9%, maar omdat de inkomstenbelasting omlaag gaat, gaat de btw-verhoging niet volledig ten kosten van de bestedingsruimte. De btw-verhoging heeft gevolgen voor de zaken als de dagelijkse boodschappen, boeken en theaterkaartjes. Maar ook arbeidsintensieve zaken als...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid