BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen


De nieuwe productlijn van BOON is verpakt in een duurzaam en kleurrijke verpakking

Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.

BOON komt met twee nieuwe productlijnen, BOON originals en BOON in saus. BOON originals komt in zeven verschillende varianten: bruine boon, kikkererwt, kidneyboon, linzen, zwarte boon, limaboon en de lupineboon. De bonen in saus vormen een basis voor een maaltijd en bestaan uit kidneybonen in chilisaus, kikkererwten in curry, linzen in kruidige tomatensaus, bruine bonen in stoof en zwarte bonen in teriyakisaus.

Elk product komt in zijn eigen gekleurde verpakking, die volgens de producent ook de meest duurzame keuze is. De verpakking  bestaat uit een Tetra Recart verpakking die tot 80% minder CO2 uitstoot geeft dan andere verpakkingen in het bonenschap.

Milieu-impact

BOON wil met de productrange bijdragen aan een plantaardig dieet met lage milieu-impact. De bonen van BOON zijn eiwitrijk, vezelrijk en worden van zo dichtbij als mogelijk gehaald om de footprint laag te houden. Rocus Troost, Commercieel directeur bij BOON: “Naast voedzaam zijn bonen ook duurzaam. De bonenplant zorgt namelijk voor minder stikstof in de lucht en meer vruchtbare aarde. Daarom is het onze missie om bonen de basis op ons bord te maken.”

Bron: BOON/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

BOON stopt met vleesvervangers voor retail

Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.

Lees bericht


Onmisbare rol personeel bij gezonde voeding zorginstelling

Onderzoek - Onderzoek van het Louis Bolk Instituut laat de onmisbare rol van het personeel zien in de transitie naar een gezonder en duurzamer voedselaanbod binnen woonzorgcentra. Gebleken is namelijk dat werknemers niet alleen cruciaal zijn als het gaat om een goed eetpatroon maar ook als het gaat om ondervoeding en het verspillen van eten.

Lees bericht

Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid