BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
BOON komt met twee nieuwe productlijnen, BOON originals en BOON in saus. BOON originals komt in zeven verschillende varianten: bruine boon, kikkererwt, kidneyboon, linzen, zwarte boon, limaboon en de lupineboon. De bonen in saus vormen een basis voor een maaltijd en bestaan uit kidneybonen in chilisaus, kikkererwten in curry, linzen in kruidige tomatensaus, bruine bonen in stoof en zwarte bonen in teriyakisaus.
Elk product komt in zijn eigen gekleurde verpakking, die volgens de producent ook de meest duurzame keuze is. De verpakking bestaat uit een Tetra Recart verpakking die tot 80% minder CO2 uitstoot geeft dan andere verpakkingen in het bonenschap.
Milieu-impact
BOON wil met de productrange bijdragen aan een plantaardig dieet met lage milieu-impact. De bonen van BOON zijn eiwitrijk, vezelrijk en worden van zo dichtbij als mogelijk gehaald om de footprint laag te houden. Rocus Troost, Commercieel directeur bij BOON: “Naast voedzaam zijn bonen ook duurzaam. De bonenplant zorgt namelijk voor minder stikstof in de lucht en meer vruchtbare aarde. Daarom is het onze missie om bonen de basis op ons bord te maken.”
Bron: BOON/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Gerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtHAK kiest voor kartonnenverpakking van SIG
Introductie - HAK heeft als eerste groenteproducent gekozen voor SIG Terra Forest-based polymeren. De nieuwe kartonnenverpakkingen van HAK is duurzaam en speelt in op de algemene wens naar meer duurzamere verpakkingen.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtBOON stopt met vleesvervangers voor retail
Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.
Lees berichtOnmisbare rol personeel bij gezonde voeding zorginstelling
Onderzoek - Onderzoek van het Louis Bolk Instituut laat de onmisbare rol van het personeel zien in de transitie naar een gezonder en duurzamer voedselaanbod binnen woonzorgcentra. Gebleken is namelijk dat werknemers niet alleen cruciaal zijn als het gaat om een goed eetpatroon maar ook als het gaat om ondervoeding en het verspillen van eten.
Lees berichtNapoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel
Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.
Lees bericht