BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen


De nieuwe productlijn van BOON is verpakt in een duurzaam en kleurrijke verpakking

Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.

BOON komt met twee nieuwe productlijnen, BOON originals en BOON in saus. BOON originals komt in zeven verschillende varianten: bruine boon, kikkererwt, kidneyboon, linzen, zwarte boon, limaboon en de lupineboon. De bonen in saus vormen een basis voor een maaltijd en bestaan uit kidneybonen in chilisaus, kikkererwten in curry, linzen in kruidige tomatensaus, bruine bonen in stoof en zwarte bonen in teriyakisaus.

Elk product komt in zijn eigen gekleurde verpakking, die volgens de producent ook de meest duurzame keuze is. De verpakking  bestaat uit een Tetra Recart verpakking die tot 80% minder CO2 uitstoot geeft dan andere verpakkingen in het bonenschap.

Milieu-impact

BOON wil met de productrange bijdragen aan een plantaardig dieet met lage milieu-impact. De bonen van BOON zijn eiwitrijk, vezelrijk en worden van zo dichtbij als mogelijk gehaald om de footprint laag te houden. Rocus Troost, Commercieel directeur bij BOON: “Naast voedzaam zijn bonen ook duurzaam. De bonenplant zorgt namelijk voor minder stikstof in de lucht en meer vruchtbare aarde. Daarom is het onze missie om bonen de basis op ons bord te maken.”

Bron: BOON/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Informatie over gezonde voeding voor veel Nederlanders verwarrend’

Onderzoek - Ruim 30% van de Nederlanders vindt informatie over gezonde voeding verwarrend. Mensen weten niet of koolhydraten slecht zijn, of ze genoeg eiwitten eten en vragen zich af of vleesvervangers echt gezond zijn. Meer dan de helft van de 1000 ondervraagde Nederlanders heeft wel behoefte aan betrouwbare informatie over gezonde voeding.

Lees bericht




HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht


Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag

Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing.  Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid