BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen

Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
BOON komt met twee nieuwe productlijnen, BOON originals en BOON in saus. BOON originals komt in zeven verschillende varianten: bruine boon, kikkererwt, kidneyboon, linzen, zwarte boon, limaboon en de lupineboon. De bonen in saus vormen een basis voor een maaltijd en bestaan uit kidneybonen in chilisaus, kikkererwten in curry, linzen in kruidige tomatensaus, bruine bonen in stoof en zwarte bonen in teriyakisaus.
Elk product komt in zijn eigen gekleurde verpakking, die volgens de producent ook de meest duurzame keuze is. De verpakking bestaat uit een Tetra Recart verpakking die tot 80% minder CO2 uitstoot geeft dan andere verpakkingen in het bonenschap.
Milieu-impact
BOON wil met de productrange bijdragen aan een plantaardig dieet met lage milieu-impact. De bonen van BOON zijn eiwitrijk, vezelrijk en worden van zo dichtbij als mogelijk gehaald om de footprint laag te houden. Rocus Troost, Commercieel directeur bij BOON: “Naast voedzaam zijn bonen ook duurzaam. De bonenplant zorgt namelijk voor minder stikstof in de lucht en meer vruchtbare aarde. Daarom is het onze missie om bonen de basis op ons bord te maken.”
Bron: BOON/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Informatie over gezonde voeding voor veel Nederlanders verwarrend’
Onderzoek - Ruim 30% van de Nederlanders vindt informatie over gezonde voeding verwarrend. Mensen weten niet of koolhydraten slecht zijn, of ze genoeg eiwitten eten en vragen zich af of vleesvervangers echt gezond zijn. Meer dan de helft van de 1000 ondervraagde Nederlanders heeft wel behoefte aan betrouwbare informatie over gezonde voeding.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtMedewerkers SPAR in nieuw, duurzaam jasje gestoken
Formulenieuws – Alle medewerkers van de Nederlandse SPAR-winkels worden dit jaar in nieuwe werkkleding gestoken. Naast het andere design van de kledinglijn, is deze ook volledig van duurzame materialen geproduceerd.
Lees berichtHelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Lees berichtAnne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Lees berichtHMSHost zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in
Luchthaven - HMSHost International zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in voor de bevoorrading op Amsterdam Airport Schiphol. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie en het streven van Schiphol, om in 2030 klimaatneutraal te zijn.
Lees bericht