‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’


Lidl presenteerde een jaar lang als pilot in 70 winkels de vleesvervangers direct naast het vlees in het vleesschap

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Chantal Goenee, adviseur duurzaamheid en gezondheid Lidl Nederland: “De reden van het onderzoek is dat we een ambitieuze doelstelling hebben: in 2030 willen we dat 60% van onze eiwitverkopen afkomstig is uit plantaardige eiwitten. Het onderzoek heeft ons onder andere laten zien dat er duidelijk een behoefte was aan vleesvervangers in grotere verpakkingen. Die liggen nu in al onze 440 winkels. Daarnaast weten we door het onderzoek dat zichtbaarheid van onze vleesvervangers een belangrijke factor is, met name voor de klant die nu nog geen vleesvervangers koopt. Daarom gaan we hier de komende tijd nog meer op inzetten in onze winkels en marketing”.

Naar aanleiding van het onderzoeksresultaat gaat Lidl aan de slag met de zichtbaarheid van de vleesvervangers en belooft zij de klant eind van het jaar een verbetering van de kwaliteit. Het assortiment vleesvervangers wordt beter qua smaak en gezondheid want ook dat is een belangrijk aspect gebleken.

Bron: Lidl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht


Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht


BOON stopt met vleesvervangers voor retail

Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid