Brabantse Picnic-klanten grillen het liefst


Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de online supermarkt actief is. Uit het napluizen van honderdduizenden bestellingen die het afgelopen jaar werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn populaire producten die relatief vaker in de hoofdstad worden besteld, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Dit in tegenstelling tot Almere waar juist veel meer nonfood producten worden verkocht, zoals krabmatten voor katten, kauwsticks voor honden, en diervoedingsproducten zoals Whiskas met kip en hondenbrokken in gelei. Verder zijn de inwoners van het poldergebied gek op doperwten en worteltjes in blik. Brabanders Brabanders hebben een andere voorliefde en zien hun eten het liefst van de barbecue afkomen. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. Worstenbroodjes zijn uiteraard in Den Bosch populair, maar grappig genoeg dan wel  in de vegetarische variant. Tot slot blijken de klanten in Roosendaal graag trek te hebben in een bord havermout en in het Limburgse Venlo in rode kool. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair. Vegetarisch In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld. De groene aspergeburger van &Samhoud is bijzonder populair in de Domstad als het gaat om het bestellijstje van Picnic. Utrechtse klanten bestellen daarnaast relatief veel luxe levensmiddelen. Bij een product als pindakaas bijvoorbeeld zijn het dus varianten met karamel en zeezout die worden besteld. En de witte wijn bij het diner een Pouilly-Fumé van €14,99 per fles. In Maarssen geven klanten de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak. Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Worstenbroodjes in speciale hartjesvorm

Actie – De bekende Brabantsche worstenbroodjes krijgen een week lang een uitvoering in hartjesvorm. De speciale editie, die van 4 mei tot en met 9 mei, verkrijgbaar zijn worden uitgebracht ter gelegenheid van Moederdag, dat dit jaar voor veel mensen ook een verdrietige dag is.

Lees bericht


Picnic gaat pakketten van DHL ophalen

Bezorgdienst -  De elektrische wagentjes van online super Picnic gaan vanaf 2 april de pakketten van DHL ophalen bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd.  De ophaalservice start in Gouda en Zoetermeer en wordt daarna uitgerold naar alle ander plaatsen waar Picnic actief is.

Lees bericht


Eerste vegetarische KFC-restaurant ter wereld open

Formulenieuws – Vandaag, bij de start van de Nationale Week Zonder Vlees, opende fastfoodformule KFC het eerste vegetarische restaurant ter wereld. De locatie is gevestigd aan het Binnenwegplein in Rotterdam. De vestiging kleurt daarmee als eerste een week lang volledig groen.

Lees bericht

KFC Rotterdam voor één week volledig vegetarisch

Formulenieuws – De formule zelf spreekt van een wereldprimeur en feitelijk klopt dat ook, want nog niet eerder ging een KFC-filiaal ergens ter wereld volledig over op vegetarisch. Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam vervangt tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, van 9 tot en met 15 maart, een week lang alle kipproducten voor vegetarische opties.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid