Brabantse Picnic-klanten grillen het liefst


Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de online supermarkt actief is. Uit het napluizen van honderdduizenden bestellingen die het afgelopen jaar werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn populaire producten die relatief vaker in de hoofdstad worden besteld, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Dit in tegenstelling tot Almere waar juist veel meer nonfood producten worden verkocht, zoals krabmatten voor katten, kauwsticks voor honden, en diervoedingsproducten zoals Whiskas met kip en hondenbrokken in gelei. Verder zijn de inwoners van het poldergebied gek op doperwten en worteltjes in blik. Brabanders Brabanders hebben een andere voorliefde en zien hun eten het liefst van de barbecue afkomen. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. Worstenbroodjes zijn uiteraard in Den Bosch populair, maar grappig genoeg dan wel  in de vegetarische variant. Tot slot blijken de klanten in Roosendaal graag trek te hebben in een bord havermout en in het Limburgse Venlo in rode kool. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair. Vegetarisch In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld. De groene aspergeburger van &Samhoud is bijzonder populair in de Domstad als het gaat om het bestellijstje van Picnic. Utrechtse klanten bestellen daarnaast relatief veel luxe levensmiddelen. Bij een product als pindakaas bijvoorbeeld zijn het dus varianten met karamel en zeezout die worden besteld. En de witte wijn bij het diner een Pouilly-Fumé van €14,99 per fles. In Maarssen geven klanten de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak. Bron: Picnic/@FoodClicks Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de online supermarkt actief is. Uit het napluizen van honderdduizenden bestellingen die het afgelopen jaar werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn populaire producten die relatief vaker in de hoofdstad worden besteld, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Dit in tegenstelling tot Almere waar juist veel meer nonfood producten worden verkocht, zoals krabmatten voor katten, kauwsticks voor honden, en diervoedingsproducten zoals Whiskas met kip en hondenbrokken in gelei. Verder zijn de inwoners van het poldergebied gek op doperwten en worteltjes in blik. Brabanders Brabanders hebben een andere voorliefde en zien hun eten het liefst van de barbecue afkomen. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. Worstenbroodjes zijn uiteraard in Den Bosch populair, maar grappig genoeg dan wel  in de vegetarische variant. Tot slot blijken de klanten in Roosendaal graag trek te hebben in een bord havermout en in het Limburgse Venlo in rode kool. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair. Vegetarisch In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld. De groene aspergeburger van &Samhoud is bijzonder populair in de Domstad als het gaat om het bestellijstje van Picnic. Utrechtse klanten bestellen daarnaast relatief veel luxe levensmiddelen. Bij een product als pindakaas bijvoorbeeld zijn het dus varianten met karamel en zeezout die worden besteld. En de witte wijn bij het diner een Pouilly-Fumé van €14,99 per fles. In Maarssen geven klanten de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak. Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht



Haagse Shell Mobility Hub nu ook Ochama PickUp-point

Formulenieuws - De Shell Mobility Hub aan de Veerkade in Den Haag gaat samenwerken met omnichannelbedrijf Ochama en krijgt een PickUp-point van deze boodschappendienst. Gebruikers kunnen in de Shell Mobility Hup nu niet alleen de auto en zichzelf ‘opladen’, maar ook direct hun online bestelde boodschappen afhalen.

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid