Brouwerij STOKED! opent beach bar in Bergen aan Zee
Strandpaviljoen – De brouwers van STOKED! wilden graag een locatie hebben waar gasten hun bieren konden proeven en Fisher’s Bergen aan Zee zocht een invulling van hun locatie. De twee vonden elkaar en zodoende is er nu een STOKED! Beach bar.
De STOKED! Beach bar is gevestigd boven het Zee aquarium en ligt aan de hoofdopgang naar het strand. Het is een plek die de initiatiefnemers van de brouwerij STOKED!-waardig vinden en ook de surfers na aan het hart ligt. Fisher’s foodtruck verzorgt zo nu en dan een speciale daghap voor de beach bar, die onlangs werd geopend.
Awards
De brouwerij bestaat inmiddels ruim een jaar en heeft een vliegende start achter de rug. Er zijn totaal vijf bieren op de markt gebracht. Opmerkelijk is dat de teller van het aantal gewonnen awards voor de bieren ook op vijf staat, waaronder goud bij de Dutch Beer Challenge voor hun Hibiscus Radler en goud bij de European Beer Challenge voor hun Unfiltered Lager. De bieren zijn al bij ruim 80 locaties in Bergen en omgeving verkrijgbaar. Er was veel aandacht in zowel lokale als internationale media en door hun eerbetoon aan de ambachtelijk brouwtraditie van Zoigl.
STOKED! Beach bar
Toen de kans zich voordeed om zich tijdelijk te vestigen in Bergen aan Zee aarzelde de inititiefnemers achter STOKED! zich geen moment: “We zijn al een tijdje bezig om een locatie te realiseren, waar gasten al onze bieren kunnen proeven. Een locatie waarbij we van het drinken van STOKED! ook echt een ervaring kunnen maken, waar we 100% de regie over kunnen hebben. Dat deze locatie nu zo direct aan zee ligt is waarbij wij uitzicht hebben op eventuele surfbare golven is helemaal STOKED. Het concept willen we zo simpel houden als een Duitse biergarten. Onze bieren op tap en een hele simpele borrelhap kaart. Door te werken met dagspecials creëren we bovendien maximale vrijheid voor onszelf om te experimenten. Het is voor ons ook een try-out out om zaken te proberen”.
Fisher’s
Fisher’s restaurant wat voorheen in het pand was gevestigd blijft voortbestaan, maar dan in een ander concept. Vanuit de foodtruck die op het terras staat zal er regelmatig gekookt worden, van Burgers tot Fruits de Mer.
Bron: STOKED!/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtBrand verwoest strandpaviljoen Bloomingdale in Bloemendaal
Strandpaviljoen – De populaire strandtent Bloomingdale Beach Club in Bloemendaal aan Zee is vannacht volledig afgebrand. Op het moment van de brand waren er geen medewerkers en bezoekers aanwezig.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees bericht