Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond
Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.
Meteen als Den Haag dinsdag het sein op groen zet, gaan de bierbrouwers van Nederland rijden om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. De voorbereidingen zijn daarvoor in volle gang, zo laat Nederlandse Brouwers weten.
Hoopvol
Tijdens het Coronadebat met de Tweede Kamer liet premier Rutte daarover nog niets los, maar volgens Nederlandse Brouwers lijkt het erop dat dinsdag de coronaregels ook voor de horeca worden verruimd. Het kabinet is daarover hoopvol, als de cijfers zich goed blijven ontwikkelen. Eindelijk zijn dan de horeca, culturele – en evenementensector aan de beurt. Directeur Nederlandse Brouwers Lucie Wigboldus: ‘We kunnen niet wachten tot het dinsdag is. Het is de hoogste tijd dat ook de horeca open gaat. De horecaondernemers verdienen het om weer te mogen ondernemen. De Nederlander wil weer gezellig in de horeca van een glas bier genieten. Net zoals in de rest van Europa.’
Risico
De bierbrouwers van Nederland zijn al druk bezig om alles te doen dat nodig is om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. Die voorbereidingen gaan dit weekend door. Direct na de persconferentie van dinsdagavond kunnen de bierwagens gaan rijden. Het risico wordt daarbij genomen dat als het kabinet het aanstaande dinsdag toch niet aandurft, alles voor niets is geweest met alle kosten van dien. Maar de bierbrouwers zijn positief gestemd.
Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtAmstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtEmily Pittman nieuwe Managing Director Grolsch
Benoeming - Emily Pittman wordt de nieuwe Managing Director bij Koninklijke Grolsch. Zij neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret, zo laat de bierbrouwer weten.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtLowlander krijgt vaste stek bij Botanical Bar & Restaurant
Horeca - Nadat Lowlander Beer de afgelopen jaren met meerdere pop-ups liet proeven hoe bieren en gerechten elkaar versterken, krijgt het biermerk nu een vaste plek in Amsterdam Noord bij Lowlander Botanical Bar & Restaurant aan de Gedempt Hamerkanaal.
Lees bericht