Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond


De bierwagens staan klaar om de horeca te voorzien

Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.

Meteen als Den Haag dinsdag het sein op groen zet, gaan de bierbrouwers van Nederland rijden om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. De voorbereidingen zijn daarvoor in volle gang, zo laat Nederlandse Brouwers weten.

Hoopvol

Tijdens het Coronadebat met de Tweede Kamer liet premier Rutte daarover nog niets los, maar volgens Nederlandse Brouwers lijkt het erop dat dinsdag de coronaregels ook voor de horeca worden verruimd. Het kabinet is daarover hoopvol, als de cijfers zich goed blijven ontwikkelen.  Eindelijk zijn dan de horeca, culturele – en evenementensector aan de beurt. Directeur Nederlandse Brouwers Lucie Wigboldus: ‘We kunnen niet wachten tot het dinsdag is. Het is de hoogste tijd dat ook de horeca open gaat. De horecaondernemers verdienen het om weer te mogen ondernemen. De Nederlander wil weer gezellig in de horeca van een glas bier genieten. Net zoals in de rest van Europa.’

Risico

De bierbrouwers van Nederland zijn al druk bezig om alles te doen dat nodig is om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. Die voorbereidingen gaan dit weekend door. Direct na de persconferentie van dinsdagavond kunnen de bierwagens gaan rijden. Het risico wordt daarbij genomen dat als het kabinet het aanstaande dinsdag toch niet aandurft, alles voor niets is geweest met alle kosten van dien. Maar de bierbrouwers zijn positief gestemd.

Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht


Amstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne

Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?

Lees bericht


Emily Pittman nieuwe Managing Director Grolsch

Benoeming - Emily Pittman wordt de nieuwe Managing Director bij Koninklijke Grolsch. Zij neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret, zo laat de bierbrouwer weten.

Lees bericht


Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid