Calvé Pindakaas viert 75e verjaardag met reclame-compilatie


Alle sporthelden in hun jonge jaren komen voorbij

Jubileum – In mei is het 75 jaar geleden dat Calvé werd geïntroduceerd in Nederland. De Nederlandse Oliefabriek (NOF) in Delft startte in 1948, naast het fabriceren van slaolie en mayonaise uit aardnoten, met het maken van een pasta uit deze grondstof. Zo werd het eerste potje Calvé pindakaas geboren.

Ter ere van zijn 75e verjaardag trakteert Calvé de hele maand mei op een campagne die de rijke (reclame)historie viert. Wie is er niet groot mee geworden? Jan van den Berg, marketeer bij Calvé Pindakaas: “Deze maand vieren we de rijke historie van Calvé door een spotlight te zetten op alles wat dit merk groot heeft gemaakt. Zo brengen we de helden uit de commercials weer terug op tv en delen we de lekkerste dikke boterhammen met pindakaas uit. Want wie jarig is, trakteert!”

Wie jarig is trakteert

De campagne staat volledig in het teken van 75 jaar Calvé in Nederland. Zo wordt er op de winkelvloer geactiveerd met feestelijke pindakaaspotten. Calvé heeft 75 potten pindakaas voorzien van een gouden wikkel aan de binnenkant. Deze potten zijn verspreid over verschillende supermarkten in Nederland. De gelukkige vinders winnen een jaar lang gratis pindakaas. Het merk doet verder PR-onderzoek naar de favoriete broodjes pindakaas van Nederland, om vervolgens met een nostalgische bakkerij het land in te trekken en Nederland te trakteren op hun favoriete broodje.

Eerste commercial

De reclamehistorie van Calvé begon in de jaren 80 met de razend populaire Petje Pitamientje en zijn bekende woorden: “Mijn moeder zegt dat het goed voor me is, omdat er zoveel vitamientjes in zitten. Stom hé? Ik vind het gewoon lekker.” Al decennialang maakt Calvé reclamecampagnes met topsporters in hun kinderjaren in de hoofdrol. Al deze helden passeren de revue in de nieuwe TVC, die zondag 30 april tijdens de bekerfinale voor het eerst op televisie te zien zal zijn.

Bron: Calvé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Unilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten

Voedselverspilling  – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...

Lees bericht





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid