Campina breidt assortiment uit met plantaardige drinks
Introductie - Nu steeds meer mensen variëren tussen zuivel en plantaardige producten komt Campina met een drietal houdbare plantaardige drinks met soja en haver. Volgens Campina varieert inmiddels 43% van de consumenten al tussen zuivel en plantaardige producten.
Campina wil aansluiten bij de consumentenvraag en moet dus het aanbod aan plantaardige producten vergroten. Was eerder de havermelk voor de koffie en de chocomel aan de beurt, nu zijn het een drietal drinks. “Als Campina luisteren we naar de consument en komen we tegemoet aan dat veranderende consumentengedrag. Bovendien sluit de introductie van Campina Plantaardig goed aan op het bestaande assortiment van Campina dat zich sterk richt op het ontbijtmoment.” Aan het woord is Diana den Heijer, brand manager Campina en als zodanig verantwoordelijk voor de lancering van Campina Plantaardig. Waaraan zij toevoegt: “We hebben steeds gezegd dat we pas met plantaardige producten op de markt komen wanneer we de goede balans hebben bereikt van smaak, voedingswaarde en functionaliteit. Dat is nu met deze drinks gelukt.”
Bron: FoodPersonality/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Campina laat elektrische vrachtwagen op boerenstroom rijden
Logistiek - Vanaf woensdag rijdt Campina met een elektrische vrachtwagen, die rijdt op groene stroom opgewekt door Campina-boeren. Het is de eerste gekoelde elektrische vrachtwagen in Nederland. Logistiek dienstverlener Simon Loos zorgde voor de ontwikkeling en uitvoering van dit initiatief.
Lees berichtMenuez gaat FrieslandCampina helpen met positionering Chocomel
Samenwerking – FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca. Chocomel moet het drankje worden in de horeca als het aan FrieslandCampina ligt. Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.
Lees berichtChocomel komt met plantaardige variant
Introductie - Chocomel is voortaan ook verkrijgbaar in een plantaardige variant. Het merk wil hiermee tegemoet komen aan de groeiende vraag naar plantaardige producten. Chocomel Plant-based is een plantaardige drank gemaakt op basis van cashewnoot en erwt.
Lees berichtSmaak belangrijker voor consument dan duurzaamheid’
Duurzaamheid – Het duurzame aspect van voeding is voor nog maar weinig consumenten belangrijk. Slechts één op de vijf Nederlanders vindt duurzaamheid in voeding belangrijk. Smaak en gezondheid zijn veel bepalender.
Lees berichtVan der Valk en Alpro samen aan de slag met plantaardige zuivel
Duurzaamheid - Van der Valk Hotels en Alpro Nederland slaan de handen ineen om de gasten van 67 hotels in Nederland, België en Duitsland te stimuleren vaker voor vaker voor plantaardige voeding te kiezen. Voortaan biedt de hotelketen bij de ontbijtbuffetten en bij hun koffiespecialiteiten plantaardige drinks en alternatieven voor eetzuivel.
Lees berichtCampina levert pakketten aan 1.000 families die het financieel moeilijk hebben
Actie - In samenwerking met de LINDA.foundation bezorgt Campina vandaag voedingspakketten aan 1.000 families die het financieel zwaar hebben in Nederland. Het zuivelmerk wil juist aan het begin van het jaar iets betekenen voor mensen die een klein gebaar kunnen gebruiken.
Lees bericht