Casual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie


De counter in de Utrechtse locatie van Vegitalian

Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.

Voor 2023 wordt gekeken naar locaties (gemiddeld 300 m2) in grote steden, zowel in binnen- als buitenland. Amsterdam krijgt begin september de eerste Vegitalian op de Bilderdijkstraat. ‘Vegitalian is een gamechanger, die met haar expansieplannen de transitie naar plantaardig eten wil stimuleren.

Vegitalian komt uit de keuken van horecaondernemers Sippien Baarsma, Wichert van Rijn en Joep van den Bersselaar. Hun filosofie is dat betaalbaar lekker eten, creativiteit en gastheerschap hand in hand gaan met duurzaamheid en gezondheid. Zij zijn al jaren succesvol met concepten als The Streetfood Club, Carmel Market, Ruby Rose en Bar Cava. In 2020 ontwikkelden ze Vegitalian, een op de Italiaanse keuken geïnspireerd casual dining concept met een volledig vegetarisch en grotendeels veganistisch menu. De eerste vestiging in de Utrechtse Schoutenstraat was populair onder een jong publiek tussen 20 en 45 jaar. In 2022 opende een Vegitalian pizzabar in de Nachtegaalstraat in Utrecht.

Totaalconcept

Medeoprichter Joep van den Bersselaar over het commerciële succes van Vegitalian: “We zijn een totaalconcept: Vegitalian is er waar en wanneer je maar wilt. We hebben ontbijt, lunch, patisserie, take-away en delivery. Bedrijven die vega(n) catering willen, kunnen ook bij ons terecht. We willen het voor iedereen zo toegankelijk mogelijk maken om vega(n) te eten.” De eigenaren hebben een missie met Vegitalian. ‘Conscious without concessions’. Van den Bersselaar: “We willen een positieve impact maken op de planeet, mensen en dierenwelzijn. Onze ambitie is groter dan de stad Utrecht, en zelfs groter dan Nederland. Wij willen een bijdrage leveren door het maken van bewuste keuzes aantrekkelijk te maken voor een groter publiek.”

V-SQUARE

Investeringsclub V-SQUARE omschrijft zichzelf als de groeimotor voor op plantaardige leest geschoeide restaurants en maaltijdbezorgers. De missie is de eiwittransitie te versnellen door gezond en duurzaam voedsel overal bereikbaar te maken. Tegelijkertijd wil V-SQUARE met gezellig en lekker plantaardig eten zoveel mogelijk mensen verleiden hun eetgewoontes te veranderen. De groep ondernemers beschikt over diepgaande kennis van de markt en ervaring met hospitality, management, formulehoreca en internationale groei. Het bestaat uit ervaren ondernemers Felix Hillen (The Student Hotel/The Social Hub), Lucas Rijckmans, Markus Konings (conceptontwikkelingsbureau Sandenburg-DST) en Arjan Witteveen. V-SQUARE heeft Vegitalian geselecteerd zodat het horecaconcept de komende jaren kan doorgroeien tot een scale-up foodbrand met tientallen vestigingen in Europa. Volgens Markus Konings zit Vegitalian helemaal op de trend en de tijdsgeest om de revolutie van plantaardig eten te versnellen.

Bron: Sandenburg-DST/@FoodClicks

Medewerkers aan de slag Foto's: Michiel Ton
Het team achter Vegitalian (v.l.n.r.): Wichert van Rijn, Arjan Witteveen, Felix Hillen (gehurkt), Joep van den Bersselaar (gehurkt), Sippien Baarsma (door de knieën), Lucas Rijckmans (fles in handen) en Markus Konings (glas in handen)

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht





FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid