Cheeseburger het meest besteld bij Uber Eats

Analyse – De Cheeseburger en het Big Mac Menu zijn de meest populaire bestellingen bij bezorgdienst Uber Eats. Dat blijkt uit een analyse die de bezorgdienst heeft gemaakt voor International Burger Day.
Niet vreemd dat vandaag op 28 mei wanneer International Burger Day wordt gevierd veel bedrijven en organisaties met lijstjes en nieuws komen over de (ham)burger. De burger is ook op vrijwel elke menukaart terug te vinden van eenvoudig tot culinair. Om de International Burger Day te vieren heeft ook Uber Eats een analyse gemaakt vanuit hun data over dit gerecht.
De hamburger wordt wereldwijd gegeten en gewaardeerd, maar met zijn aardappels (frietjes), vlees(vervanger) en groente is het eigenlijk een echt Hollandse maaltijd, geeft bezorgservice Uber Eats aan. In Nederland is de klassieke cheeseburger het populairst bij bestellingen volgens de verzamelde bezorgdata. Deze werd het meest besteld bij alle verschillende aangesloten restaurants. Tegelijkertijd ziet de bezorgdienst een sterke trend richting vegetarisch en komt de veggieburger vaker voor op het menu. De Veggie Delight van de McDonald’s is de meest bestelde burger in deze categorie. Uber Eats doet samen met Thuisbezorgd alle bestellingen voor de McDonald’s-vestigingen.
Populair
Dat de burgers van McDonald's populair zijn, blijkt ook uit de meest bestelde gerechten via de Uber Eats app. Na de cheeseburger als nummer 1 hamburger in Nederland staat het Big Mac Menu op de tweede plaats als meeste bestelde gerecht. In België neemt het Big Mac Menu zelfs de eerste plaats in.
Voor wie eens een keer iets anders wil proberen heeft Uber Eats op International Burger Day een aantal populaire suggesties:
The Butcher: The Daddy
Cannibale Royale: Le Cannibale Royale
Thrill Grill: OMG Truffle Thriller
TGI Fridays: Monster Burger
Geflipt Burgers: Blauw
Bron: Uber Eats/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe outfits voor 20.000 medewerkers McDonald’s
Formulenieuws - Alle 20.000 medewerkers van de Nederlandse McDonald’s Restaurants krijgen een nieuwe outfit. De duurzame kledinglijn is in samenspraak met de medewerkers ontworpen en gemaakt door familiebedrijf Schijvens Corporate Fashion in Hilvarenbeek.
Lees berichtVegan menu groeit in Nederland, maar ook internationaal
Analyse - Onder de vele restaurants die beschikbaar zijn via de Uber Eats app, is er een algemene groei in restaurants met veganistische opties op het menu in 2022. Uber Eats heeft die vergeleken met de cijfers van 2020. En wat blijkt? Daar waar de Nederlandse menukaarten een groei laten zien van iets meer dan 20%, toont Frankrijk een uitschieter van 4600%.
Lees berichtRobin Veldt is McDonald’s Franchisenemer van het jaar
Formulenieuws – Robin Veldt is verkozen tot Franchisenemer van het jaar van McDonald’s in Nederland. Deze onderscheiding ontvangt hij van franchisegever McDonald’s Nederland vanwege zijn uitmuntende ondernemerschap het afgelopen jaar.
Lees berichtMcDonald’s bouwt duurzame locatie langs de A27 in Nieuwegein
Formulenieuws – McDonald’s heeft een nieuwe locatie geopend langs de A27 in Nieuwgein die inspeelt op de duurzame ambities van deze gemeente. De bouw van de locatie heeft bijna tien maanden geduurd en startte in februari van dit jaar.
Lees berichtNaar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home
Congres - Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk.
Lees berichtMcDonald’s zet de McPlant in Nederland vast op het menu
Formulenieuws – McDonald’s zet de plantaardige burger, de McPlant, vast op het menu. Dat heeft de hamburgerketen maandag bekend gemaakt na een succesvolle pilot vorig jaar. Vorige maand nog beëindigde McDonald’s de verkoop van de vegetarische variant in Amerika.
Lees bericht