Coca-Cola 'benoemt' obesitas


Marketing - Coca-Cola heeft voor het eerst een reclamespot uitgezonden waarin het onderwerp obesitas wordt besproken. De spot is te zien op Amerikaanse nieuwszenders. De reclame werd maandag voor het eerst uitgezonden rond de best bekeken programma's van de zenders CNN, MSNBC en Fox News en moet ervoor zorgen dat Coca-Cola wordt gehoord in het debat rond frisdranken en obesitas. In de reclame vertelt de fabrikant over de introductie van frisdranken met minder calorieën. Bovendien benadrukt de colagigant dat obesitas niet alleen te wijten is aan het drinken van frisdrank, maar ook andere oorzaken kent. Start van een campagne De reclamespot is de aftrap van een brede campagne, waarbij onder meer ook het aanbod van light-frisdranken wordt uitgebreid in frisdrankenautomaten. De campagne wordt gezien als een reactie op toenemend beleid van de overheid om de consumptie van frisdranken te beteugelen. Zo treedt later dit jaar in New York een verbod op grote bekers frisdrank in restaurants, bioscopen, sportstadions en andere gelegenheden in werking   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid