Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven
Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.
‘The Soda Experience’ is speciaal ontwikkeld voor horecapartners in Nederland. Consumenten die de QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone krijgen vervolgens middels augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment te zien. De tool is tot stand gekomen in samenwerking met social-first agency GoSpooky.
Horecaondernemers kunnen met de nieuwe techniek gasten een nieuwe beleving bieden en gasten zien met augmented reality de perfect soda serve van Coca-Cola maar ook andere merken zoals Fuze Tea, Finley en Royal Bliss op tafel gevisualiseerd, aldus CCEP. The Soda Experience is vanaf vandaag beschikbaar op het MyCCEP-platform.
Carmen Helmink, Senior Shopper Marketing Manager, en Anouk Vermeer, Shopper Marketing Manager van CCEP Nederland hebben het afgelopen jaar samen met GoSpooky gewerkt de tool. Carmen Helmink: “Wat ons mede inspireerde is dat onderzoek liet zien dat 87% van de horecagasten voordat ze naar binnen stappen nog niet heeft besloten welk merk ze gaan drinken. Daarnaast wordt meer dan de helft van de gasten op andere gedachten gebracht door het zien van de menukaart. Visuele aspecten spelen een belangrijke rol in de uiteindelijke keuze van het drankje.”
Bron: CCEP/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtJeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland
Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.
Lees bericht