Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking


Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen, zodat de KeelClip- verpakking in de eerste helft van 2020 als een van de eerste landen ter wereld op de Nederlandse markt verschijnt. Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland: ‘De stap om nu ook minimalistische kartonnen verpakkingen voor multipacks te gebruiken, is een hele belangrijke in het verder terugdringen van het gebruik van verpakkingsmateriaal.’ De KeelClip is 100% recyclebaar en heeft het FSC-keurmerk (karton van verantwoorde herkomst). Behalve dat de nieuwe omverpakking een flinke materiaalbesparing oplevert en het kartongebruik tot een minimum beperkt, heeft de verpakking als voordeel dat de blikjes volledig zichtbaar zijn. Fuze Tea 2020 Naast de aankondiging van de KeelClip, maakte Coca-Cola ook bekend dat met ingang van het eerste kwartaal 2020 ook alle PET-flessen van Fuze Tea worden gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Ook die overstap levert een besparing op  van ruim een half miljoen kilo nieuw plastic, volgens de fabrikant. Bovendien zou er ook 40% minder CO2-uitstoot plaatsvinden. Een onderdeel van deze nieuwe verpakkingen is dat ook de groene flessen van Fuze Tea Green Tea nu transparant worden, zodat ze beter tot nieuwe flessen kunnen worden gerecycled. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht

Eerste Fuze Tea van getrokken thee

Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert de eerste Fuze Tea gemaakt van getrokken thee. Bovendien zit deze Fuze Tea, in de smaak Blueberry Jasmine, ook in een verpakking van 100% gerecycled plastic.

Lees bericht

Campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start voor duurzaam ondernemen

Campagne  – Maandag is de campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start gegaan van Detailhandel Nederland om winkeliers er op de wijzen dat duurzaam ondernemen ook lonend kan zijn. In de campagne vertellen vier ondernemers dat het energiebesparend maken van hun winkel een prijskaartje had, maar dat het onder aan de streep ook het nodige oplevert. Er worden tips gegeven en het...

Lees bericht


Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl Partner Webshop voortaan plasticvrij

Bezorgdienst - Vanaf 1 december 2019 wordt plastic voor eenmalig gebruik niet langer aangeboden in de Partner Webshop van Thuisbezorgd.nl. De bezorgdienst wil op deze manier aangesloten restaurants stimuleren om  voor duurzame alternatieven te kiezen. De webshop biedt de restaurants een  alles-in-één-winkel met onder andere ingrediënten, keukenmateriaal en bezorgmateriaal.  De plasticban voor Partner Webshops geldt voor alle landen en...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid