Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’
Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.
Het nieuwe platform moet de merkbelofte van Coca-Cola - om mensen iedere dag weer samen te brengen en verenigen – versterken. ‘Real magic’ is volgens Coca-Cola gebaseerd op de lessen van de afgelopen anderhalf jaar: dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden. Magie die in kleine dingen kan zitten, maar ook in tegenstrijdigheden. “Het merk Coca-Cola wordt gedefinieerd door tegenstrijdigheden: bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch,” aldus Manolo Arroyo, Chief Marketing Officer bij The Coca-Cola Company. "De Real Magic-filosofie komt vanuit de overweging dat deze tegenstrijdigheden de wereld juist een meer interessante plek maken.”
'Hug'-logo
Naast het Real Magic-platform introduceert het merk een nieuwe en opgefriste visuele identiteit, evenals een nieuw perspectief op het Coca-Cola logo dat in alle marketing-materialen te zien gaat zijn. Geïnspireerd op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes als het ware altijd al heeft omarmd, wordt het iconische Coca-Cola logo gebogen tot een ‘Hug’ logo.
“One Coke Away From Each Other”
Real Magic wordt gelanceerd met een nieuwe campagne "One Coke Away From Each Other", die de verbondenheid tussen mensen toont. De campagne vermengt de echte wereld met de virtuele wereld en stelt de vraag wat er zou gebeuren als Coca-Cola, als symbool van saamhorigheid, een brug zou kunnen slaan tussen twee werelden. Werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn, om zo voor echte magie te zorgen. In deze film zijn ook drie bekende gamers te zien - DJ Alan Walker, Team Liquid's Aerial Powers en Average Jonas. En voor wie de campagne nog niet heeft gezien, Coca-Cola verbindt.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtJeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland
Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.
Lees bericht