Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’


De 'Hug', een nieuw perspectief op het iconische beeldmerk van Coca-Cola

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Het nieuwe platform moet de merkbelofte van Coca-Cola - om mensen iedere dag weer samen te brengen en verenigen – versterken. ‘Real magic’ is volgens Coca-Cola gebaseerd op de lessen van de afgelopen anderhalf jaar: dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden. Magie die in kleine dingen kan zitten, maar ook in tegenstrijdigheden. “Het merk Coca-Cola wordt gedefinieerd door tegenstrijdigheden: bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch,” aldus Manolo Arroyo, Chief Marketing Officer bij The Coca-Cola Company. "De Real Magic-filosofie komt vanuit de overweging dat deze tegenstrijdigheden de wereld juist een meer interessante plek maken.”

'Hug'-logo

Naast het Real Magic-platform introduceert het merk een nieuwe en opgefriste visuele identiteit, evenals een nieuw perspectief op het Coca-Cola logo dat in alle marketing-materialen te zien gaat zijn. Geïnspireerd op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes als het ware altijd al heeft  omarmd, wordt het iconische Coca-Cola logo gebogen tot een ‘Hug’ logo.

“One Coke Away From Each Other”

Real Magic wordt gelanceerd met een nieuwe campagne "One Coke Away From Each Other", die de verbondenheid tussen mensen toont. De campagne vermengt de echte wereld met de virtuele wereld en stelt de vraag wat er zou gebeuren als Coca-Cola, als symbool van saamhorigheid, een brug zou kunnen slaan tussen twee werelden. Werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn, om zo voor echte magie te zorgen. In deze film zijn ook drie bekende gamers te zien - DJ Alan Walker, Team Liquid's Aerial Powers en Average Jonas. En voor wie de campagne nog niet heeft gezien, Coca-Cola verbindt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht



Coca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI

Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

Lees bericht

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid