Coca-Cola stapt volledig over op elektrische bedrijfsauto’s
Duurzaamheid - Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) meldt dat het frisdrankbedrijf volledig overstapt op elektrische voertuigen voor alle bedrijfsauto’s. De transitie moet voor einde van 2026 zijn afgerond vooruitlopend op het wereldwijde EV100 initiatief.
Het EV100 is een initiatief dat bedrijven samenbrengt die zich inzetten om de overgang naar elektrische voertuigen te versnellen en elektrisch vervoer tegen 2030 tot de nieuwe norm te maken. Begin 2021 kondigde Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) zich te hebben aangesloten bij EV100.In Nederland wil CCEP die transitie uiterlijk eind 2026 hebben afgerond.
Deze stap volgt op de aankondiging van de klimaatstrategie van CCEP, inclusief de ambitie om tegen 2040 klimaatneutraal te zijn en om de broeikasgasemissies in de hele waardeketen tegen 2030 met 30% te verminderen (versus 2019), zo laat Coca-Cola weten in een toelichting. In Nederland gaat het in totaal om 300 auto’s die overgaan naar een elektrische variant. CCEP zal medewerkers op weg helpen om op elektrische voertuigen thuis, op het werk en onderweg gemakkelijk op te laden. Eerder maakte de fabriek in Dongen al de overstap naar elektrische heftrucks. En begin vorig jaar kondigde het bedrijf aan dat alle vrachtwagens die rijden voor Coca-Cola in Nederland nu gebruik maken van HVO100 biodiesel, wat tot netto 90% CO2-uitstoot bespaart versus het gebruik van fossiele brandstof.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtArena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
Lees bericht