Coca-Cola stapt volledig over op elektrische bedrijfsauto’s
.png)
Duurzaamheid - Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) meldt dat het frisdrankbedrijf volledig overstapt op elektrische voertuigen voor alle bedrijfsauto’s. De transitie moet voor einde van 2026 zijn afgerond vooruitlopend op het wereldwijde EV100 initiatief.
Het EV100 is een initiatief dat bedrijven samenbrengt die zich inzetten om de overgang naar elektrische voertuigen te versnellen en elektrisch vervoer tegen 2030 tot de nieuwe norm te maken. Begin 2021 kondigde Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) zich te hebben aangesloten bij EV100.In Nederland wil CCEP die transitie uiterlijk eind 2026 hebben afgerond.
Deze stap volgt op de aankondiging van de klimaatstrategie van CCEP, inclusief de ambitie om tegen 2040 klimaatneutraal te zijn en om de broeikasgasemissies in de hele waardeketen tegen 2030 met 30% te verminderen (versus 2019), zo laat Coca-Cola weten in een toelichting. In Nederland gaat het in totaal om 300 auto’s die overgaan naar een elektrische variant. CCEP zal medewerkers op weg helpen om op elektrische voertuigen thuis, op het werk en onderweg gemakkelijk op te laden. Eerder maakte de fabriek in Dongen al de overstap naar elektrische heftrucks. En begin vorig jaar kondigde het bedrijf aan dat alle vrachtwagens die rijden voor Coca-Cola in Nederland nu gebruik maken van HVO100 biodiesel, wat tot netto 90% CO2-uitstoot bespaart versus het gebruik van fossiele brandstof.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees berichtToekomstProef zet in op leiderschap bij verduurzamen voeding in de zorg
Zorg - In een bomvolle zaal van de Koninklijk Visio in Huizen vond op donderdag 23 maart de aftrap van ToekomstProef plaats. Dit is een initiatief van St. Eten+Welzijn en een aantal strategische partners om het eten en drinken in zorginstellingen niet alleen beter te maken, maar ook meetbaar duurzamer.
Lees berichtFood Cabinet behaalt B Corp certificering
Certificering- Creative agency Food Cabinet is vanaf nu een B Corporation. Om de certificering te verkrijgen moet een organisatie aan hoge standaarden voldoen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid. B Corp bedrijven zijn onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia, The Food Line Up, YB, Dopper en Moyee Coffee.
Lees berichtSodexo lanceert CO2-neutrale Carbono Cero-recepten
Catering – Onder de naam Carbono Cero lanceert Sodexo CO2-neutrale recepten. De Louisiana Burger en Double Dip Korean Wings zijn twee van de eerste acht recepten die inmiddels al op enkele locaties van Sodexo te verkrijgen zijn.
Lees berichtWhat’s Cooking? wordt nieuwe naam Ter Beke
Jubileum – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke, eveneens actief in Nederland met productie en verkoop (ook onder de naam Berkhout Langeveld), heeft ter gelegenheid van een nieuwe strategie en het 75-jarig jubileum de naam gewijzigd in What’s Cooking?
Lees berichtAnne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Lees bericht