Coca-Cola van de troon gestoten


Merken - Niet Coca-Cola, maar Apple is het meest waardevolle merk ter wereld. Apple staat met een merkwaarde van 98,3 miljard dollar op de eerste plek en stoot na dertien jaar Coca-Cola van de troon. Ook Google, 93,2 miljard, is Coca-Cola voorbij gestreefd. Dat blijkt uit de nieuwe top 100 van Interbrand dat elk jaar kijkt naar de merkwaarde aan de hand van de financiële prestaties, de rol van het merk in de keuze van de doelgroep en de kracht van het merk ten opzichte van de concurrentie. Behalve Apple en Google zijn ook IBM, Microsoft, GE, Samsung en Intel in de top tien te vinden. Philips staat redelijk stabiel op plek 40. Vorig jaar was dat 41. De merkwaarde nam met 8 procent toe tot 9,8 miljard dollar. Shell groeide met 16 procent naar 5,5 miljard dollar en steeg van plek 75 naar 73 en Heineken is net als vorig jaar op plek 92 te vinden, ondanks een groei in merkwaarde van 10 procent tot 4,3 miljard dollar. Bron: de Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid