Coca-Cola vernieuwt recept energydrink en komt met cherry-variant
Introductie – Coca-Cola heeft een jaar na de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar de receptuur aangepast. De beide varianten worden nu qua smaak nog meer gelinkt aan de Coca-Cola smaak. Daarnaast komt er een variant bij: vanaf week 10 is de energydrink ook in de cherry-smaak verkrijgbaar.
Het vernieuwde recept van de energydrink bevat naast meer Coca-Cola-smaak verder ingrediënten zoals guarana-extract, cafeïne van natuurlijke oorsprong en B-vitamines. De reden om de range uit te breiden met de kersensmaak is omdat deze variant het ook goed doet in het reguliere assortiment. Ook deze smaak komt verkrijgbaar als suikervrije variant; Coca-Cola Energy Cherry no sugar.
Afzender Coca-Cola
Daan Berendsen, sr. brand manager bij Coca-Cola Nederland is tevreden over de introductie van de energydrinks in Nederland. “De functionele drank past goed bij ons als total beverage company, waarbij we voor ieder moment een geschikt drankje willen aanbieden. Smaak is wel een belangrijk uitgangspunt.” En omdat de afzender Coca-Cola is, verwachten gebruikers ook dat het product een Coca-Cola-smaak heeft. Alle reden om de smaakprofielen dichter naar elkaar toe te brengen.
Ander design
Naast de vernieuwde receptuur en de nieuwe smaakvariant is ook het design van de verpakking aangepast. De Coca-Cola Energy krijgt, volgens het bedrijf, een wat gedurfder design en het onderscheid tussen suikerhoudend en suikervrij wordt duidelijker. De informatie op de verpakking maakt ook duidelijk voor wie het product bestemd is. De nieuwe producten verschijnen in een 250ml slim can in het drankenschap bij onder andere supermarkten en tankstations.
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht