Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero


Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

De herintroductie wordt ondersteund met de marketingcampagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ In deze campagne staat het proeven van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar centraal. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven alvorens antwoord te geven op de vraag ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’.

Herkenbaarheid

De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen. Ook Coca-Cola light wordt in lijn aangepast.

Gefaseerd

Het nieuwe ontwerp stroomt in Nederland gefaseerd in. In april is er gestart met Coca-Cola light, in juni volgde de vernieuwde Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola original taste sluit de instroom af in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht



Coca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI

Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid