Consument betaalt fors meer voor Dagje uit


Leisure - De prijs van een dagje uit is in de afgelopen vijf jaar gemiddeld sterker gestegen dan de consumentenprijzen. Niet alleen de toegangsprijzen stegen fors, ook de prijzen voor eten end rinken stegen met bijna 12 procent ten opzichte van juli 2014. Dit meldt het CBS op basis van de meest recente cijfers over consumentenprijzen. De toegangsprijs voor musea en dierentuinen stegen de afgelopen vijf jaar met 17 procent. Ook bij de entree voor attracties, evenementen, bioscopen, theaters en concerten is de consument duurder uit. Ter vergelijking: in diezelfde periode zijn de consumentenprijzen gemiddeld met bijna 7 procent gestegen.  Bezoekers van recreatie- of sportevenementen en attractieparken waren ook duurder uit. De toegangsprijzen hiervoor zijn de afgelopen vijf jaar met bijna 14 procent gestegen. In 2016 bezochten 21 miljoen mensen Nederlandse attractieparken, van wie 1 op de 5 buitenlands was. Het aantal bezoekers steeg sinds 2010 ieder jaar. In 2016 waren er 150 attractieparken in Nederland, 55 meer dan in 2010. Een bezoek aan het theater, een concert, een muziekfestival of de bioscoop werd 10 procent duurder. Ook horeca duurder Maar niet alleen de toegangsprijzen gingen in prijs omhoog. Ook het eten op de parken werd duurder. Eten en drinken in een restaurant op een attractiepark kost bijna 12 procent meer dan in juli 2014. Vooral fastfood werd duurder, de prijzen in deze categorie stegen in vijf jaar met 15 procent. Bron: CBS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Consument niet bekend met ondersteunende horeca-initiatieven

Onderzoek – 63% van de Nederlanders is niet bekend met initiatieven om horeca te steunen. En van de ondersteunende horeca-initiatieven is Support your locals de meest bekende. Verder ziet de consument nieuwe initiatieven voor de horeca vooral in de samenwerking met retail. Zomaar enkele uitkomsten uit een onderzoek van Multiscope dat in opdracht van Marketing4Results is gedaan.

Lees bericht

Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart

Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.

Lees bericht

Bidfood-initiatief Horeca Samen Sterk bundelt cadeaukaarten

Actie - Restaurant Cadeau, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque zijn vanaf vandaag te gebruiken via Horeca Samen Sterk. De drie partijen hebben zich aangesloten bij het initiatief van groothandel Bidfood en Intersolve om de horeca te helpen. Kopers van de cadeaukaarten steunen met de cheques hun favoriete horecagelegenheid direct om zo later te kunnen genieten van een diner of...

Lees bericht




Support Your Locals versboxen inmiddels landelijk

Maaltijdboxen – Wat ooit begon als een initiatief in Amsterdam en Utrecht is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk netwerk; de maaltijdboxen van supportyourlocal duiken inmiddels over al op. Een steuntje in de rug voor alle lokale boeren, producenten en ondernemers.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid