Consumenten klagen minder


Onderzoek – Consumenten klagen minder over winkeliers. Dit blijkt uit cijfers van ConsuWijzer. Zij ontvingen in de eerste helft van dit jaar in totaal 10.500 klachten over winkeliers, 1000 minder dan in dezelfde periode vorig jaar. De ontwikkeling is vooral een gevolg van het sluiten van winkels en de teruglopende uitgaven van consumenten. Op ConsuWijzer kunnen Nederlanders overheidsadvies inwinnen over hun rechten als consument en klachten indienen over misstanden. Dat kunnen bijvoorbeeld klachten zijn over de kwaliteit of levering van producten uit zowel fysieke winkels als webwinkels. Het aantal klachten over webwinkels bedroeg in het afgelopen half jaar 6000, evenveel al vorig jaar. Bij de fysieke winkels ging het om 4500 klachten, tegen 5500 vorig jaar. ACM kreeg vooral meer vragen dan voorheen binnen over de gevolgen van faillissementen.   Bron: Nu.nl

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid