Convenience aanjager groei Carrefour


PARIJS - De Franse supermarktketen Carrefour, dat ook erg actief is in het gemakssegment, is in het tweede kwartaal op een licht hogere omzet uitgekomen, dankzij stijgende verkopen in Frankrijk en andere markten. Dat liet het bedrijf vandaag weten. De omzet nam met 0,3 procent toe in vergelijking met een jaar eerder, tot 20,5 miljard euro. Op basis van constante wisselkoersen ging de omzet met 5,2 procent omhoog. De autonome groei, exclusief brandstof en kalendereffecten, bedroeg 4,9 procent. Albert Heijn De autonome groei in Frankrijk kwam uit op 2,4 procent en voor heel Europa was dit 1,9 procent. In opkomende markten was sprake van een autonome omzetgroei met 12,1 procent. Carrefour deed vooral goede zaken in Brazilië en Argentinië. In België, waar het bedrijf onder meer Albert Heijn als concurrent heeft, steeg de omzet met 5 procent in winkels die langer dan een jaar open zijn. Carrefour is met verschillende winkelconcept actief, onder meer met de bekende hypermarkten en met convenience-winkels. Deze laatste groep winkels levert jaarlijks een belangrijke bijdrage aan de omzet van de keten. Ook toen Carrefour vorig jaar in lastig vaarwater terecht kwam, realiseerden de conveniencestores groei.  Bron: Nu.nl/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid