Conveniencemerk Barnfield voor kipproducten in de kleine keuken
Introductie - Onder de merknaam Barnfield introduceert 2 Sisters Storteboom een assortiment kipconvenience producten, gericht op kleine horecagelegenheden en chef-koks met weinig tijd. Bij de producten ligt de focus op gemak voor de kok en toepasbaarheid in de keuken.
Bij de Barnfield-kipproducten gaat het om kwalitatief hoogwaardige producten. De producten, die vanaf oktober 2021 verkrijgbaar zijn, kunnen als basiscomponent in de keuken worden gebruikt. Maar chefs kunnen door eigen sauzen, dressings, marinades of garnituur ook hun eigen finishing touch toevoegen.
2 Sisters Storteboom is onderdeel van de Britse 2 Sisters Food Group, een toonaangevende groep bedrijven binnen de Britse voedselindustrie. Het bedrijf stelt hoge eisen aan dierenwelzijn. Het bedrijf heeft controle over herkomst, slacht en verwerking van de kip. De kwaliteit is gecertificeerd, onder meer door het BRC-certificaat, de wereldwijde standaard voor voedselveiligheid. Alle Barnfield- producten zijn bovendien 100% halal en 100% vrij van allergenen, zoals noten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtMinder faillissementen in februari, maar horeca stijgt
Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees berichtJubileumeditie horecabeurs Goes succesvol verlopen
Vakbeurzen – Gezellig druk en een recordaantal deelnemers. Dat was de conclusie van twee dagen horecabeurs Goes. Tijdens de beurs veel bezoek uit de sectoren horeca, recreatie en toerisme.
Lees berichtCoöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment
Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.
Lees berichtOmzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal
Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.
Lees bericht