Dalend vertrouwen drukt verwachtingen foodservicekanaal


Economie – Het is bijna geen verrassing meer: het consumentenvertrouwen is in juli licht gedaald. Consumenten zijn volgens het CBS iets negatiever geworden over het economisch klimaat. Opnieuw een tegenvaller voor het foodservicekanaal dat afhankelijk is van een positief consumentenvertrouwen. Het consumentenvertrouwen daalde 2 punten en kwam uit op -38. Consumenten blijven onverminderd weinig kopen, aldus het CBS. Daarbij waren zij in juli veel somberder over de economische vooruitzichten voor het komende jaar. Consumenten zijn vooral negatiever over hun eigen financiële vooruitzichten. Het tegenvallende consumentenvertrouwen is voor het foodservicekanaal een tegenvaller. Immers, consumenten die negatief zijn over hun eigen financiële situatie bezuinigen  op eten buitenshuis. Eerder al bleek uit de Foodservice Monitor van onderzoeksbureau Foodstep dat de omzet van het buitenshuiskanaal in juni daalde met 4 procent. Een forse tegenvaller nadat in mei nog een plus werd genoteerd van 2 procent.  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid