De Graaf Bakeries lanceert vegan frikandelbroodje met Nutri-Score B
Introductie – De Graaf Bakeries heeft een vegan frikandelbroodje ontwikkeld. Het broodje is exclusief voor Albert Heijn gemaakt en maakt onderdeel uit van de nieuwe generatie verse snacks op de bakkerij-afdeling van de retailer, passend bij de behoefte aan duurzame en plantaardige snack. Bovendien heeft het vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B.
Het frikandelbroodje is een belangrijke snack voor de bakkerij-afdeling van AH. Daarom was het ook van belang om van deze populaire snack een nieuwe, plantaardige variant te maken. Ontwikkelaar De Graaf Bakeries wil met de snack een brede doelgroep aanspreken, die steeds vaker bewust eet vanwege de impact van vleesconsumptie op het klimaat. Ook jongeren omschrijven zichzelf in toenemende mate als flexitariër, vegetariër of veganist.
Minder calorieën
Bovendien heeft dit vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B, wat beter is dan veel alternatieve niet-plantaardige opties. Die goede score (op een schaal van A t/m E) dankt het broodje onder andere aan de hoeveelheid tarwe-eiwitten en het vetarmere deeg. Het broodje bevat 75 kCal minder per 100 gram dan het niet-plantaardige frikandelbroodje van de retailer. Verder bevat het minder zout en zitten er veel eiwitten en vezels in.
De Graaf Bakeries ontwikkelde eerder al de vega-frikandel en het eerste vegan kaasbroodje. Het frikandelbroodje is te koop bij AH en de AH to go’s.
Bron: De Graaf Bakeries/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees berichtOma’s Soep introduceert de ‘Boodschapmand’ met Blue Monday
Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.
Lees berichtBP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak
Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.
Lees berichtRedefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
Lees berichtTimo Hoogeboom (ex-HAK) gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Timo Hoogeboom, voormalig ceo van Hak, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Hoogeboom komt de titel volgens de jury toe vanwege de manier waarop hij Hak transformeerde van traditionele conservenfabrikant tot een modern foodbedrijf dat een voortrekkersrol speelt in de transitie naar een eetpatroon met minder of geen vlees en daarbij ook...
Lees bericht