De Graaf Bakeries lanceert vegan frikandelbroodje met Nutri-Score B
Introductie – De Graaf Bakeries heeft een vegan frikandelbroodje ontwikkeld. Het broodje is exclusief voor Albert Heijn gemaakt en maakt onderdeel uit van de nieuwe generatie verse snacks op de bakkerij-afdeling van de retailer, passend bij de behoefte aan duurzame en plantaardige snack. Bovendien heeft het vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B.
Het frikandelbroodje is een belangrijke snack voor de bakkerij-afdeling van AH. Daarom was het ook van belang om van deze populaire snack een nieuwe, plantaardige variant te maken. Ontwikkelaar De Graaf Bakeries wil met de snack een brede doelgroep aanspreken, die steeds vaker bewust eet vanwege de impact van vleesconsumptie op het klimaat. Ook jongeren omschrijven zichzelf in toenemende mate als flexitariër, vegetariër of veganist.
Minder calorieën
Bovendien heeft dit vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B, wat beter is dan veel alternatieve niet-plantaardige opties. Die goede score (op een schaal van A t/m E) dankt het broodje onder andere aan de hoeveelheid tarwe-eiwitten en het vetarmere deeg. Het broodje bevat 75 kCal minder per 100 gram dan het niet-plantaardige frikandelbroodje van de retailer. Verder bevat het minder zout en zitten er veel eiwitten en vezels in.
De Graaf Bakeries ontwikkelde eerder al de vega-frikandel en het eerste vegan kaasbroodje. Het frikandelbroodje is te koop bij AH en de AH to go’s.
Bron: De Graaf Bakeries/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees bericht