De Kuyper benoemt Leo Evers als opvolger CEO Mark de Witte
Benoeming - Koninklijke De Kuyper, leverancier van cocktail likeuren, maakt bekend dat de huidige Chief Executive Officer, Mark de Witte, met pensioen gaat met ingang van 30 april 2024. Als opvolger is benoemd Leo Evers.
Na een dienstverband van negen jaar, waarin transformatief leiderschap en strategische successen centraal stonden, heeft De Witte besloten om terug te treden. De Raad van Commissarissen waardeert zijn rol in de groei en het succes van De Kuyper. De Witte wordt opgevolgd door Leo Evers, die per 1 mei 2024 officieel in zijn nieuwe functie begint. Evers is ervaren en heeft meer dan 30 jaar ervaring in de Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) industrie, zowel in Europa als in Azië.
Heineken Group
De carrière van Evers begon in 1990 bij Bols International, gevolgd door een periode van maar liefst 25 jaar bij de Heineken Group, waar hij verschillende posities bekleedde in zeven verschillende landen. In 2021 trad hij als Nederlander toe tot het Executive Committee van Carlsberg als Executive Vice President Asia.
Bron: Koninklijke De Kuyper/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken rijdt rond met nieuwe elektrische tankbiertrucks
Brouwerij - Heineken Nederland zet een volgende stap richting een volledig emissievrij wagenpark in 2030 met de introductie van nieuwe elektrische tankbiertrucks.
Lees berichtEls Dijkhuizen nieuwe CMO van McDonald’s Nederland
Benoeming - McDonald’s Nederland benoemt Els Dijkhuizen tot nieuwe Chief Marketing Officer. Zij start op 5 januari 2026 en volgt daarmee Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer de overstap maakte naar McDonald’s Duitsland.
Lees berichtHeineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen
Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.
Lees berichtHeineken introduceert innovatieve Foam Infusion
Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.
Lees berichtBierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals
Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.
Lees berichtHeineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie
Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.
Lees bericht