Delftse supermarkten helpen de lokale horeca
Actie – Blijf bestellen bij de lokale horeca. Dat is de boodschap die de Delftse supermarkten meegeven aan hun klanten. Met deze speciale boodschap willen de supermarkten hun horecacollega’s een hart onder de riem steken, nu de foodservicetak hard wordt getroffen door de coronamatregelen.
Retail en horeca zochten elkaar op en maakten samen een ludieke video die de kracht van samenwerking en solidariteit in een moeilijke tijd laat zien. Supermarkt-icoon Harry Piekema, treedt samen met een aantal medewerkers uit verschillende horecabedrijven op om de boodschap duidelijk te maken. Kern van de boodschap die de supermarkten in Delft uitdragen is dat mensen niet alleen tijdens de kerstdagen hebben kunnen genieten van de diners van hun favoriete restaurants, maar dat verhaal ook na de kerstdagen moeten blijven volhouden, want ‘de horeca gaat nog een donkere tijd tegemoet alvorens zij weer op eigen kracht kan draaien’. Geheel in de stijl van #supportyourlocals kwam deze video tot stand met enkel lokale partijen, zoals Uitgesproken Gasten voor het script, regie en de productie en Ruji voor muziek.
Deelnemende supermarkten
Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft is blij met de steun van de retailpartijen en bedankt de deelnemende supermarkten PLUS Bomenwijk, PLUS Tanthof, PLUS Martin Panis, JUMBO Buitenhof en JUMBO Tanthof.
Steun
Eerder riep Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland, ook al op tot meer steun vanuit de retailsector voor de foodservicesector. Deze bedrijfstak heeft zwaar te lijden onder de huidige coronamaatregelen. Het FSIN is van mening dat partijen die voordeel hebben bij de crisis zich best mogen inzetten voor de getroffen sectoren.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’
Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtOpsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtVakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn
Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees bericht