Deliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Deliveroo is momenteel actief in 11 markten wereldwijd. Het bedrijf streeft altijd naar een sterke marktpositie in markten waar het opereert. Het overgrote deel van de bruto transactiewaarde (GTV) van het bedrijf komt uit markten waar Deliveroo een nummer 1 of 2 marktpositie heeft. Nederland vertegenwoordigt 1 procent van Deliveroo's wereldwijde bruto transactiewaarde in 2022. Het bedrijf heeft vastgesteld dat het bereiken en behouden van een top marktpositie in Nederland een onevenredig investering vereist met een onzeker langetermijnrendement.
Moeilijk besluit
Deliveroo verwacht dat het tot november nodig heeft de bedrijfsactiviteiten te beëindigen, hoewel er nog geen definitieve beslissing is genomen. Eric French, Chief Operating Officer, Deliveroo Internationaali: "Dit is geen beslissing die we lichtvaardig hebben genomen. We willen alle medewerkers en bezorgers, die tijdens dit consultatieproces zullen worden ondersteund, bedanken. Zij zijn onze prioriteit. We hebben met plezier gewerkt met duizenden restaurants in Nederland en willen consumenten bedanken die bij ons hebben besteld en hebben genoten van hun maaltijden."
Bron: Deliveroo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtMinder faillissementen in februari, maar horeca stijgt
Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees bericht